Flaka hvete eller bygg?

hei

Jeg skal snart i gang med årets juleøle, men når jeg går over lagerbeholdningen ser jeg at jeg mangler litt småting, og lurer på om noen kan si meg om og eventuelt hvilke konsekvenser tenkt erstatning har.

Original oppskrift til 85 liter:

19000 gram munchener malt
5500 gram pilsner malt
3000 gram flaka hvete *
1600 gram cara red malt*
300 gram chocolate malt

Jeg mangler 1000 gram flaka hvete og lurer på å bruke 1000 gram flaka bygg som erstatning.
Og så mangler jeg 600 gram cara red og lurer på å bruke 600 gram cara pils som erstatning.

Noen formening?

Om du bruker flaket bygg istede tror jeg ikke det gjør noen forskjell
Med Cara Pils blir nok ikke det samme som Cara Red, nå er det jo ikke snakk om mer enn 600 ut av 1600 så det går sikker greit det og

Om du bruker flaket bygg istede tror jeg ikke det gjør noen forskjell
Med Cara Pils blir nok ikke det samme som Cara Red, nå er det jo ikke snakk om mer enn 600 ut av 1600 så det går sikker greit det og
Nei det er lite det er snakk om... Men da stoler jeg på deg og gjør som jeg også trodde, og bruker 1 kg flaka bygg i tillegg til de to med hvete.

Når det gjelde de andre 600 gramene får jeg se hva jeg gjør. Det utgjør nok minimalt uansett.

Har du en annen krystal malt innenfor samme fargeskala så hadde jeg nok gjort som Daniel,
men iom at du spør spesifikt om Cara Pils regner jeg ikke med at du har det
Jeg hadde ihvertfall ikke giddet å fly en gang til innom bryggesjappa

Hva med å bruke lys krystallmalt eller mer münchener?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Det kan jeg kanskje. Jeg har litt crystal malt liggende. Er bare litt usikker på hva som kan erstatte hva. Jeg har også en kg med noe jeg ikke vet hva er. Litt mørkere enn crystal malt

Ja har du det, hva slags da?
Hvis jeg ikke vet no nærmere om dem hadde jeg bare brukt samme ebc, eller blandet

Tilbake
Topp