Flaskefyller - tips

Gard

Jeg lurer på om noen har klart å oppdrive flaskefyllerenes Rolls Royce (hvis det da finnes)?
Jeg har nå slitt ut min tredje flaskefyller av typen jumbo og har aldri vært 100 % fornøyd med noen av typene jeg har forsøkt. Finnes det en flaskefyller i rustfritt stål eller liknende som ikke lekker og blir ødelagt?
Beer Gun blir i overkant overkill siden jeg ikke har planer om å bruke fat.

Har ikke kommet så langt, driver fortsatt å bygger. Men hva jeg har sett så er det enten plastic fantastic, blingman eller diy?

Bryggekompisen min kom hjem med en i rustfritt stål med kran på, deles i 3 deler for å vaskes, opereres med ei hand. Setter bare silikonslange mellom den og karet! Funket ypperlig når vi prøvde den med vann, regner med samme resultatet på øl :)

@Gitchen: kan du ved anledning legge ved noen bilder av den in action? Ser veldig interessant ut. Hva med størrelse på flasker og tilkobling til flaskebøtte?

På hvilken måte er det du sliter de ut Gard?
Har brukt den samme på ca 1500 flasker uten å merke at noe blir slitt.

Joikakaka, vil du ikke få inn mer oksygen med slange som tømmes for hver flaske?

Slangen har øl i seg under hele fyllinga. Men nederste del blir tom, men det jobbes med en oppdatert versjon

@Forvirret: virker som det er fjæra som blir slitt, for etterhvert begynner de å lekke og fungerer dårlig. I tillegg er de knotete å bruke på champagneflasker.

Ok. Kanskje best å ha en i reserve da.
Oppbevarer den i sterkt såpevann men kan ikke tenke meg det er positivt mht levetid.
Joikakaka, oppdatert versjon må du presentere når den er klar.

Tilbake
Topp