Flaskekaspler - Bordmodel

Hei

Jeg har vært gjennom den røde europris kapsleren som korker flaskene middels bra, for så fått tak i en svart utgave som har fungert perfekt rundt 10 brygg. Denne har nå begynt å fysisk pulverisere flasketuten når jeg strammer til. Så da oppgraderte jeg enda engang til en lett bordmodell, som jeg til nå kun har testet på en ca 15 flasker.

Med bordmodellen opplever jeg at flaskene sitter rimelig godt fast i toppen av selve hodet på kapsleren. Ligger også et bilde av hvor høyt jeg har stilt maskinen. Kapslene sitter forøvig 100% perfekt, men litt tungvint å sette maskinen sammen etter hver flaske...

Er dette brukerfeil?

Her er hendelsesforløpet
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg
 
Når du kommer til bilde 4, prøv å hold nede på flasken og vugg den fram å tilbake et par ganger. Da slipper mine ihvertfall, ser ut som den samme flaskekapsleren.
 
Det er noe rart med fasongen på 26mm hetten, når jeg bruker 29mm hetten har jeg ikke dette problemet. Men som de skriver over her det er bare lirke flasken litt frem og tilbake så slipper den.
 
Jeg har den modellen der.
Kjøpt på vinogbar.
Har hørt andre klage, men min fungerer kjempefint. Slipper uten problemer, og har korket en god del...
 
Hadde samme problemet, fiksa det med å lime metalhylsa fast i plasten der den står fast
 
River bare flaska hardt og kjapt til sides på min, var skeptisk i starten, men fikk teknikken inn etterhvert. Enda ikke hatt noen uhell.
Har forresten ikke dette problemet med korkene fra europris som jeg har kjøpt et par ganger jeg gikk tom, men usikker på om disse tetter like bra.
 
Har en litt annen variant (fra Vestbrygg), men kjenner problemet med at flasken henger igjen.
Her er det imidlertid ikke større enn at et lite vipp til siden løsner flasken.

Med den teknikken som er brukt er det bortimot umulig at ikke flaskene henger igjen i en del tilfeller.
 
Odland skrev:
Smør litt matolje på innsiden av kronehodet. Da skal du se at flaskene ikke henger seg fast.

Greit  - det skal flastkes i morgen (i tillegg til brygging)
Et direkte følge av at Birger ikke hadde flere tappesett inne da jeg hadde konen med og på glid  :bank2:
 
Mats skrev:
Når du kommer til bilde 4, prøv å hold nede på flasken og vugg den fram å tilbake et par ganger. Da slipper mine ihvertfall, ser ut som den samme flaskekapsleren.

Tusen Takk!! for tilbakemeldinger folkens, ble litt irritert når jeg ikke fant noen andre som hadde samme problemet og antok nesten at den hadde en defekt.

Satser på å både lime fast hylsen, samt litt smurning/olje i hylsen og så får vi se om teknikken blir bedre=)

Takk
 
Høres bedre ut med olje enn løsningen jeg startet med ja
Limte kapselhodet fra europris kapsleren inni originalhodet med smeltelim :bank2:

Fungerte forsåvidt bra, men så litt jalla ut
 
Hadde samme problem vi også, men en runde i skrustikka for å gjøre røret en aning trangere, så presset jeg det på plass men ei stor tang. Sitter som støpt. Skal teste matoljetrikset i kveld for da er det flasking igjen  :ilike:
 
Odland skrev:
Smør litt matolje på innsiden av kronehodet. Da skal du se at flaskene ikke henger seg fast.
    Dette er måten å gjøre det på :) Matolje eller silikon smøremiddel funker som fjell ;-)
 
Lasse80 skrev:
Odland skrev:
Smør litt matolje på innsiden av kronehodet. Da skal du se at flaskene ikke henger seg fast.
    Dette er måten å gjøre det på :) Matolje eller silikon smøremiddel funker som fjell ;-)
Da skulle Salo og fungere, et triks når vi var fri for smøremiddel ved patronladig, patroner heger betydelig mere fast i pressa.
 
Tilbake
Topp