• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Flasker å kvitte seg med? (nybegynner)

Jeg skal snart i gang med mitt første brygg. Jeg trenger litt flasker når den tid kommer. Har du tilfeldigvis noen du skal kvitte deg med, og bor i Oslo eller omegn, ta gjerne kontakt!
Jeg tar hva som helst!
 
Anbefales å stikke innom nærmeste dagligvare, og bare spørre dem om å få kjøpe noen kasser pant. Stort sett er flaskene jeg kjøper på Rema fine nok til at en kun trenger ettikettfjerning, en runde PBW og så Star San. Er det drit i de, lever de tilbake, og du har ikke tapt noe som helst :)
 
oyroy skrev:
Anbefales å stikke innom nærmeste dagligvare, og bare spørre dem om å få kjøpe noen kasser pant. Stort sett er flaskene jeg kjøper på Rema fine nok til at en kun trenger ettikettfjerning, en runde PBW og så Star San. Er det drit i de, lever de tilbake, og du har ikke tapt noe som helst :)

Smart! Jeg tenkte å ta en runde innom noen puber jeg kjenner til også. Vil helst ha halvliter flasker og større... Type Nøgne Ø, Haandbryggeriet...
 
acedynamite skrev:
StoreMy skrev:
Da trenger du også en god dose tålmodighet, for å få av etikettene

Hehe. Har hørt at Nøgne Ø sine er stress å få av. Paulaner og Erdringer er lett derimot...

Ægir er også et slit.
Lervig og Berentsens er rene fornøyelsen.
Kinn har større korker enn de andre og krever dermed annen korkemaskin/innsats i maskinen.
 
Det er stor forskjell på type øl frå nøgne ø. Har denne helga plukka etikketer av ca 50 nøgne flasker der berre ca 10- 12 må rensast med kjemikalier ( sitrusrens ) resten var berre å dra av etter dei hadde vore i varmt vann ein 20- 30 min.

Sent from my HTC One V using Tapatalk 2
 
Nøgne ø sine går greit med rett framgangsmetode :) fyll kokende vann i de, vent til limet blir mykt og dra etiketten av. Fjern limrester med Swix skirens. Prøv sosialen i Oslo. De har flasker fra nøgne ø etc.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 4 Beta
 
acedynamite skrev:
Jeg skal snart i gang med mitt første brygg. Jeg trenger litt flasker når den tid kommer. Har du tilfeldigvis noen du skal kvitte deg med, og bor i Oslo eller omegn, ta gjerne kontakt!
Jeg tar hva som helst!

Jeg ser ikke bort fra at Haandbryggeriet i Drammen kan hjelpe deg med tomgods, hvis det er spesielt halvlitersflasker du etterspør. Jeg fikk drøssevis derfra i sin tid. Men som påpekt, mye jobb med å fjerne det gjenstridige etikettlimet.
 
IKKE bruk paulaner og erdinger flaskene. Det er engangsflasker og egner seg ikke til gjenbruk.

acedynamite skrev:
StoreMy skrev:
Da trenger du også en god dose tålmodighet, for å få av etikettene

Hehe. Har hørt at Nøgne Ø sine er stress å få av. Paulaner og Erdringer er lett derimot...
 
Drechsler skrev:
For øvrig har jeg en pose med nøgne ø flasker jeg ikke har rukket å kaste enda...

Som du skal gi bort? Hvor mange snakker vi, kunne jo vært interessert om ikke trådstarter trenger de da

-M-
 
8-14? hvor mange går det i en handlepose?
Første som kommer og henter får de.

Må hentes på Fjellhamar.
 
Tilbake
Topp