Heisann Vi har en del kasser med 0.5L flasker hos oss på Salikatt Bryggeri som vi ønsker å bli kvitt. Flaskene er stort sett skylt og uten etiketter. Etikettene er uansett lette å fjerne med vanlig vann for de flaskene det gjelder. Setter kassene utenfor kjøreporten vår, første mann til mølla! https://goo.gl/maps/ch3ao4y7BEC2
@Bjarte H Hei, jeg har ikke fått med meg bryggeriet deres, men nå fikk jeg googlet meg til litt info. Tøff satsing! Håper virkelig det går bra. Og når blir Salikatt-øl å få på Hadeland? Den jysla brune høres ut til å være midt i blinken for meg. (Navnet er noe kryptisk for meg; er det noe bare folk fra Stavanger har forutsetninger for å forstå? Jeg ser for meg en salig katt, men katter liker jo ikke øl - ikke det herlosjerende eksemplaret av arten, i alle fall.)
Takk! Det var veldig interessant. Her kan en virkelig snakke om saligkåring. Et øl å sverge ved, altså: Man hever glasset, tar en dyp slurk, og i ren henrykkelse utbryter man "Å salikat!" ? Det er kanskje sånn man gjør i Stavanger når ølet er godt?
Hei @Finn Berger Takk takk. Det er all in ja, med solgt hus og et år eller to med ulønnet arbeid. Salikatt er et lokalt uttrykk her i Rogaland ja, og ''Salikatt så godt!'' er nettopp det vi ønsker å høre fra folk når de drikker vår øl . Gulating Ølutsalg er den beste sjansen for å finne øl utenfor Stavanger og Sandnes. Ferskhet er viktig for oss, og det er ikke så lett å få til med nasjonal distribusjon. God jul!