For lite kullsyre etter flasking

Jeg har gått på en smell. Jeg har karbonert 3 brygg på fat og har ikke fulgt helt med i timen. Jeg karbonerte et på 4 grader med 1,3 bar og 2 på 1,5, ifølge kullsyretabbellene så skal vel dette være ok. Det er kanskje noe galt med temp eller trykkmåling for etter flasking så merker jeg at det er ekstremt lite kullsyre.

Jeg vurderer og åpne alle flaskene og putte oppi et lite karboneringsdrops for å prøve å redde dette.

Noen som har noen andre løsninger eller kommentarer til løsningen?
 
Jeg har gått på en smell. Jeg har karbonert 3 brygg på fat og har ikke fulgt helt med i timen. Jeg karbonerte et på 4 grader med 1,3 bar og 2 på 1,5, ifølge kullsyretabbellene så skal vel dette være ok. Det er kanskje noe galt med temp eller trykkmåling for etter flasking så merker jeg at det er ekstremt lite kullsyre.

Jeg vurderer og åpne alle flaskene og putte oppi et lite karboneringsdrops for å prøve å redde dette.

Noen som har noen andre løsninger eller kommentarer til løsningen?
Hva flasket du med? Hvor lenge sto fatene på antatt trykk og temperatur?

Også må jeg jo legge til, "Kom så går vi inn å banker fardin" :p :p
 
Du mister litt kullsyre ved overføring til boks/flaske med duofiller, beergun e.l.
Bruker alltid å overkarbonere bittelitt når jeg skal ha ølet på boks eller flaske etterpå.

Når det er sagt, synes jeg trykkene du oppgir skal gi ganske bra med kullsyre. Ifl. tabell skal disse trykkene og temperaturene gi hhv. 3,2 og 3,4 volumer CO2 som begynner å nærme seg karboneringsnivåer man vanligvis finner i hveteøl og saison.

Hvor lenge fikk de stå å karbonere?
 
Tilbake
Topp