Om det er en platinum pt100 så skal det vel egentlig ikke ha noe og si? Den 3. Ledningen er vel for autokalibrering? Men har selv forlenget en pt100 ca 2 meter med 1,5mm2 strømkabel og ingen endring der
Hmm det er godt mulig bare noe jeg har hørt men om du bruker standard 1,5 kabel så kan du nok trekke den en god del meter før du vil få utslag har 2 pt100 i labview via en UTI chip og dei vise ingen forskjell selv om de er loddet til panel kontakt og så en god halvmeter me biltemas 1,5 strømkabel før det kommer til chippen
Pt100 måler vel motstandsdifferansen mellom lederne i forhold til det jeg mente var 0-lederen (signaljord). Så om du har en meter eller hundre meter med lik motstand på lederne burde man vel få samme utslag.
Rett meg hvis jeg tar feil, denne biten satte seg ikke så godt da jeg leste meg opp på det.
Ved 3 ledninger på PT100 blir motstanden i kabelen trukket fra, så det skal ikke ha noe å si hvor lang kabelen et så lenge motstanden er lik i leder 1,2 og 3. 4 leder vil også eliminere denne teoretiske feilen.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.