Forummedlem nr. 2000 registrert!

Gahr

Norbrygg-medlem
Da har forumet passert 2000 registrerte medlemmer. Den heldige er Kenneth R, som får ett års medlemskap i Norbrygg som premie. Vi gratulerer!

Gratulerer Kenneth og alle her inne på forumet!

Ting baller på seg i hjemmebryggernorge, og vel så det. En meget positiv trend!  :angel:

Vedlegg

• stat.png
    25,9 KB · Sett: 971
Tenk, det har ikke engang gått 11 måneder mellom 2000 til 3000 deltakere på forumet. :)

Eduard skrev:
Tenk, det har ikke engang gått 11 måneder mellom 2000 til 3000 deltakere på forumet. :)

Imponerende tall -- det største (tror jeg) hjemmebryggerforum i Tyskland (http://hobbybrauer.de/) har bare 8579 medlemmer.

Hadde jo vært interessant å få vite hvor mange av disse 3000 er (fortsatt) aktive.

Om du går inn på medlemsstatistikken kan du i alle fall få en pekepinn på hvor mange som bidrar eller har bidratt med innlegg.

Gratulerer til nr. 3000. Hvem er den heldige, og får han samme premie?

En ting jeg har lurt på: Hvor mange av medlemmene er medlem i Norbrygg?

Edit: Mener jeg fant svaret selv: 1505 medlemmer, så altså ganske nøyaktig 50%

Funfact, hvis vi sammenligner oss med et av de største forumene i USA er det er omtrent dobbelt så mange medlemmer per innbygger på Norbrygg som på HomeBrewtalk ;)

Dette er stas!!
Omsider begynner Norge å få tilbake sin eld gamle brygge kultur!!!

Norge har jo egentlig svært gamle/lange tradisjoner i å brygge øl +/- 2000 år i norge, det er vår plikt å bringe kunnskap å tradisjon videre!
Tradisjonen har ikke vært på sine høgder på mange genrasjoner å vi er i dag de som skal sørge for at dette vokser. Hjemmebrygger bølgen som amerikanerene satte igang er i ferd med å slå rot i Norge å med over 2000 medlemmer i Norbrygg ser verden for øl elskere lyserer ut for hver uke som går. Jeg prøver å bringe gleden videre til så mange som mulig ved å dele ut hjemme brygget øl å inviterer til medbrygging for å vekke interesser. Å se noen nyte mitt øl å få glede av å dele med andre er min største glede.

Da jeg er spesielt glad i matlaging  gir det meg stor glede å severe mat med hjemmebrygget øl til følge!!

Min anbefaling  er å invitere venner å kjente til øl og mat. Ta da gjerne meg en bolle med forskjellig malt så dine gjester kan smake på ingrediensene. Bak brød av Spendt malt å server ved siden av måltidet.

Sist men ikke minst, sjenk i ølet med stolthet å snakk om prosessen å ingerdiensene.

Eirik Kittelsen

:feire: :gitarhelt: :respekt:

Jeg er selv nybegynner på forum, og som hjemmebrygger , etter mine første brygg og aktiv deling blant vennegjengen har
4 stk laget sine egne brygg da den første stouten og hveteølet gikk rett hjem hos meg og de andre :laugh:

laget en facebook side "EZBrew" der jeg prøver å legge til nyttige tips og notater til nytte for andre nybegynnere, mangen av innleggene er hentet her .

kulturen i Norge er for det meste glemt, vi har vært igjennom en sørgelig tid for bryggingen da Ales ble en uting og Saaz pilsen tok over :cheeky:

Vil grattulere alle dere som har gitt hjemmebryggingen livreddende førstehjelp og berget noe av vår stolte viking arv , selv om det ikke brygges tradisjonell øl nå lengre.( brygger nok bedre )

Det er vel ikke så rart med tanke på den enorme propagandaen som ligger bak ;D;D

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Tilbake
Topp