Fruitcake old ale med tørka frukt

FrodeSy

Norbrygg-medlem
Tenkte brygge denne øla frå Randy Moshers bok "Radical brewing" før jul som juleøl til neste år. Oppskrift: 62 % munchen malt, 22 % amber, 13 % special b og 3 % carafa II.

Er i utgangspunktet ingen stor kjenner eller tilhenger av frukt og bær i øl, men samtidig trigger denne oppskrifta meg. Like før jul i fjor døydde far til ein nær venn. Under minnesamling i heimen fekk eg smake ei nydeleg fruktkake av mora. Dette gav meg sterk inspirasjon til å prøve lage ei slik som juleøl.

Eg synes at det fort blir for tynt øl når ein bruker bær i øl, men det er vel generelt mindre syre i frukt så det er ikkje sikkert eg treng bekymre meg. Dei to fruktøla med rosiner eg har smakt av Lost Abbey Brewery har vore veldig gode. Eg har i alle fall tenkt å bruke dadlar, fiken og rosiner, kanskje også svisker. Oppskrifta er med tørka frukt. Eg har ikkje smakt tørka tranebær, men innbiller meg at desse kan vere med på å balansere dei andre fruktene. (Kanskje 10 % tranebær?)

Oppskrifta seier ikkje noko om mesketemperatur, men anbefaler skotsk gjær.

Er det nokon som har erfaringar med fruktkombinasjonen eg har skissert ovanfor? Kan slik frukt gi ølet ein syrleg smak? Eg lurer på å meske på litt høg temperatur for å balansere mot syra. Alternativt bytte ut den skotske WLP028 (?) gjæra med 002 / 1968.

Er det andre omsyn eg bør ta når eg skal brygge fruktøl? (Jaudå, eg klarer lese andre tråder også.)
 
Den der høres skikkelig god ut
men kanskje ikke du trenger frukt, det er ganske mye "tørket frukt" i Amber malt og Special B fra før av
 
Ja, eg har trua på denne. Ein engelskmann som hadde brygga den, meinte den smakte nesten som porter, så eg trur kanskje du også kan like den.

Muleg du har rett at den ikkje treng så mykje frukt, men det er ikkje aktuelt å kutte ut frukt denne gongen.
 
Har brygget juleøl med tørket kirsebær tidligere, toK ut 1,5l mesk og tilsatte 0,5 kg kirsebær og lot dette trekke en halvtime på ca 80grader før jeg silte av bæra ( litt skvising for å få med godsakene) og tilsatte før oppkok. Ble brukbart juleøl av det. 0,5-1kg frukt til 25l batch blir sikkert bra. Nevnte frukter har ikke like markant smak som f.eks kirsebær.
Brukte forøvrig wlp004.
 
Sist redigert:
5. FRUIT CAKE OLD ALE
Yield: 5 gallons
Gravity: 1.075 (18*P)
ABV: 6.5 - 7.5%
Color: Deep reddish amber
IBUs: 31
Yeast: Scottish Ale
Maturation: 6 to 9 months

Recipe:
8.75 lb Munich Malt (62%)
3 lb Amber Malt (22%)
1 lb Special B (13%)
4 oz Carafa II Malt (6%)

Hops:
1.5 oz Liberty (4.5%AA) 90 Min
0.5 oz Saaz (3%AA) 15 Min
0.5 oz Liberty (4.5%AA) 15 Min

Spices:
0.25 tsp nutmeg (added at end of the boil)
0.25 tsp allspice (added at end of the boil)
2 tsp Ceylon cinnamon (added at end of the boil)
1 tsp powdered ginger (added at end of the boil)
1 tsp vanilla extract (added at end of the boil)

After primary fermentation, assemble 3 lb of dried fruit: raisins, apricots, cherries, blueberries,
whatever, plus the zest of two oranges and two whole cloves. Pour boiling water over it to rehydrate;
allow to stand for an hour or two to cool and plump, then mix with the beer which has been racked
into a vessel with some headspace. Allow this to ferment for two weeks, then rack off the fruit into
another carboy, allow to settle, then bottle as usual. This beer will benefit from several months aging.

Mye krydder i end of boil, og attpåtil all frukten. Virker som et knallartig øl å brygge. Dette fikk jeg og lyst til å prøve meg på.
 
5. FRUIT CAKE OLD ALE
Yield: 5 gallons
Gravity: 1.075 (18*P)
ABV: 6.5 - 7.5%
Color: Deep reddish amber
IBUs: 31
Yeast: Scottish Ale
Maturation: 6 to 9 months

Recipe:
8.75 lb Munich Malt (62%)
3 lb Amber Malt (22%)
1 lb Special B (13%)
4 oz Carafa II Malt (6%)

Hops:
1.5 oz Liberty (4.5%AA) 90 Min
0.5 oz Saaz (3%AA) 15 Min
0.5 oz Liberty (4.5%AA) 15 Min

Spices:
0.25 tsp nutmeg (added at end of the boil)
0.25 tsp allspice (added at end of the boil)
2 tsp Ceylon cinnamon (added at end of the boil)
1 tsp powdered ginger (added at end of the boil)
1 tsp vanilla extract (added at end of the boil)

After primary fermentation, assemble 3 lb of dried fruit: raisins, apricots, cherries, blueberries,
whatever, plus the zest of two oranges and two whole cloves. Pour boiling water over it to rehydrate;
allow to stand for an hour or two to cool and plump, then mix with the beer which has been racked
into a vessel with some headspace. Allow this to ferment for two weeks, then rack off the fruit into
another carboy, allow to settle, then bottle as usual. This beer will benefit from several months aging.

Mye krydder i end of boil, og attpåtil all frukten. Virker som et knallartig øl å brygge. Dette fikk jeg og lyst til å prøve meg på.

Har hatt dette meir eller mindre i tankane sidan i jula i fjor, så dette vil bli eit veldig etterlengta brygg når eg endeleg får gjort det no i år.
 
Tilbake
Topp