Fryser som meskeenhet?

Okei, dette er kanskje en fryktelig dårlig idé, men jeg legger nå huet på stabben og spør likevel: Er det noen god grunn til ikke å bruke en gammel fryser som meskeenhet?
Fordelene ser jo ganske klare ut: frysere er vel svært godt isolerte i utgangspunktet, og regel temmelig romslige. Veggene ser ut til å være av et slags metall, og derfor rimelig lett å rense. På en annen side har jeg ingen fjerneste aning om hva slags metall som brukes til sånt, hvor tette de er, og jeg veit i grunn pinlig lite om frysebokser. Noen som kan opplyse meg?

For å unngå forvirring, så er det snakk om en slik type fryser:
1309435306_213474411_1-Larawan-ng--FOR-SALE-3-MONTH-OLD-CHEST-FREEZER.jpg

veggene er ikke tette, så mesken vil renne ned i isolasjonslaget imellom og råtne der, tror jeg. Høres ikke ut som noen god idé for meg...

Ingen dum ide for store brygg...
Hvis den ikke er tett, går det vel med en plastpose som trekk inni?
Det meste av slike poser er næringsmiddelkvalitet, og det hjelper muligens på renholdet også.
Trenger stor pose vel å merke.. ;D

Hva slags metallbelegg er det i fryseren?
zink/aluminium/tinn? 

Jeg aner ikke hva det er. Men det er nok en ide å finne det ut før du byner å bruke den

Materialet er høyst sannsynlig aluminium. Det beste rådet som er gitt her er det som kom først - gå for noe annet ! Det er jo lett å isolere en beholder som ellers egner seg, og det er det mange av.

Bedre å bruke fryseren til f.eks gjæring, eller oppbevaring av ølfat. (forutsatt at kompressoren ikke er defekt da)

Blir det ikke vanskelig / tungvindt å få kornet opp av denne og holde den
ren etter mesking? Ser for meg at man får litt utfordrende arbeids-stillinger  :jaha:

Tipper metallet er veldig tynt også, lett å rispe hull i. Høres kansje ikke ut som noen god ide...

Tilbake
Topp