1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.
    Fjern notisen
  3. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

G-kobling nøkkel kjøpes!

En tråd i 'For privatpersoner' startet av Svein Erik, 12 Des 2013.

1. Svein Erik

Svein Erik
    Expand Collapse
    Fylkesleder

Hvis noen har en slik til overs, skal de få god pris!  :)

2. lowland

lowland
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

3. Arne D

Arne D
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Tips: vi tegnet av "Bolton" på en tykk finerplate, skar så ut med vippesag og skrudde på en "arm" i tre og vips så hadde vi en nøkkel som passet perfekt

4. lowland

lowland
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Der har du nok det beste tipset idag ja. Kjedelig å bruke penger på slike ting, kan brygge mye godt øl for den prisen jeg betalte for nøkkelen.

5. Oddvar Demmo

Oddvar Demmo
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Det ble fristende å bestille aluminium på ebay og starte produksjon :)

6. magne1972

magne1972
    Expand Collapse
    Moderator

7. GeirangerØL

GeirangerØL
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Du kan alltids bare bruke G-koblingen til å skru fatene opp. Ikke alle koblinger som har en slik tapp på innsiden av koblingen som gjør dette mulig. Ikke de du kjøper i fra Petit i alle fall.
    Men tror de fleste Micromatic koblingene har det. Jeg har alltid brukt kobling til å åpne fatene i alle år. Om pakningen er ødelagt kjøper jeg nye fra http://www.brygging.no, Tror ikke de ligger i nettbutikken. Du må sende en mail og høre om de kan sende.

8. Svein Erik

Svein Erik
    Expand Collapse
    Fylkesleder

JA!! Takk for tipset, det blir definitivt den. Er for lengst lei av å knøvle med rørtang. Det er bare småpenger for å bli kvitt det irritasjonsmomentet!  :yes:

9. Hans_K_S

Hans_K_S
    Expand Collapse
    Registrert bruker

fy f... er de så dyre?? lagde meg en selv på en liten halvtime. av noen flattjernsbiter og et stålrør

10. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Herregud så dyrt for enliten metallbit. Er man i knipe kan man kanskje flatbanke et kobberrør man ofte har liggende til overs og bøye det.

Del denne siden