Gamlebyen Håndbryggeri bygger om

Tusen takk for innspill!. Som du har forstått: Dette er litt utenfor mitt kompetanseområde. Men vil ikke nå alle magnetventilene åpnes samtidig, uavhengig av hvilken stc som er aktivert?

Målet er: Stc1 åpner MV1 og starter pumpa. Stc2 åpner mv2 og starter pumpa. Osv osv.
 
Ser veldig riktig ut den tegningen :) følger du den så vil det bli akuratt som du ønsker.

Sent fra min SM-G800F via Tapatalk
 
Tusen takk for innspill!. Som du har forstått: Dette er litt utenfor mitt kompetanseområde. Men vil ikke nå alle magnetventilene åpnes samtidig, uavhengig av hvilken stc som er aktivert?

Målet er: Stc1 åpner MV1 og starter pumpa. Stc2 åpner mv2 og starter pumpa. Osv osv.
Hvis du følger skjemaet så vil det virke slik du vil. Husk bare på at du må bruke en kontakt til magnetventilen og en annen til pumpa. Du må ikke blande sammen disse to kontaktene.

Dette er fagområdet mitt. :) (sivilingeniør elektro og elektriker. )
 
Sånn ser det ut
 

Vedlegg

  • IMAG0028.jpg
    IMAG0028.jpg
    243,8 KB · Sett: 123
  • IMAG0027.jpg
    IMAG0027.jpg
    187,8 KB · Sett: 125
  • IMAG0026.jpg
    IMAG0026.jpg
    292,1 KB · Sett: 127
Slik kan du gjøre det. Har forandret på skjemaet slik at det passer mer med det du allerede har koblet opp. Har fjernet relestyring av magnetventilene. Magnetventilene styres nå av STC i parallell med relespolene. Det gjør at du nå kun trenger en relekontakt på hvert av releene. Har også korrigert ditt "skjema" slik at det er likt med det jeg har tegnet nå. Forbindelsene der kryssene er må fjernes, samt at det må legges inn en forbindelse fra L og opp til C på releet slik som tegnet med rødt. Hvis det er slik at du har tre bokser, en for hver tank, så må du gjøre disse endringene på alle disse tre systemene.
 

Vedlegg

  • DSC_2497.JPG
    DSC_2497.JPG
    133 KB · Sett: 109
  • DSC_2496.JPG
    DSC_2496.JPG
    194,2 KB · Sett: 109
Sist redigert:
Dette ser forståelig ut. Selv for en dilettant som meg. Tusen takk for all hjelp!
 
De skjemaene jeg tegner kalles strømveiskjema. Profesjonelle tegner skjema slik fordi man kan tegne meget store skjema som går over flere sider.
 
Tilbake
Topp