Gammel gjær??

Jeg mottok nettopp fire rør WLP 830 German lager fra VinOgBar. To av rørene hadde best før dato 24. mars og to 8. juni. Dette må slik jeg oppfatter det bety at de eldste snart er utgått. Er det ok? Noen ganger lurer jeg på om det er enklere å sende avgårde gammel gjær til oss som handler på nett!

Føler det er litt enklere når man kjøper gjær fra Wyeast. Da kan man regne alder fra produksjonsdato. Hvordan regner man på disse?

Svein Erik  ::)

White Labs produksjonsdato er 120 dager før best før-dato. Bryggselv opplyser om produksjonsdato på nettsidene, det burde Vin&Bar også begynne med. En gjær som er tre mnd. gammel bør også selges til redusert pris. Petit og Bryggselv gjør i alle fall dette.

Jeg sendte Vin & Bar en henvendelse på hjemmesiden deres angående den gamle gjæra de solgte meg. Men de svarer ikke. Etter mitt syn får vel dette si noe om seriøsiteten hos dem.

Handler du gjær hos Vin & Bar kan du få gammel gjær!

Svein Erik skrev:
Handler du gjær hos Vin & Bar kan du få gammel gjær!

Ikke så rart at de brenner inne med gjær og lar den bli gammel når Bryggselv gjør alle de riktige tingene og sender ut gjær som det suser. Skulle likt å se salgsgrafen til vinogbar etter at bryggselv kom på banen :) Når det er sagt så er det jo ikke verre for vin og bar enn å gjøre som Gahr sier å bli like god eller bedre enn konkurrentene;D

I følge Vin&Bar så sender de to rør når de har stått en (for lang) stund i hylla. Men det kan vel sikkert glippe gjennom der også. Regner med at begge disse sjappene har både gode og mindre gode dager og forsendelser.

Tilbake
Topp