Går det nedover for de fysiske butikkene?

Jeg kjøper stort sett bare på nett, ferdig knust malt og det fungerer kjempefint. Handlet rundt 30 kilo malt sist og fikk det fraktfritt. Gjær sendes med ispose. Har aldri brygget med sett.
 
Vi har heldigvis to butikker i Møre og Romsdal, både Vinbua og Jernia i Ørsta som forhandler og har sekker med malt. Så en i Molde som selger rett ut av container tror jeg. Det er et stort miljø med mange bryggere, så om en kremmer hadde fyrt opp ei kvalitetssjappe på Digerneset for eksempel, så kunne den ha favnet om mange hjemmebryggere. Hørt med Haagensen, Pilskog, Iversen, m.fl, plenty av budbiler som kan kjøre rundt på bestilling også.
 
Som kanskje en av de større kundene til bryggselv Kr.sand, ble jeg ikke overraska over at de legger ned avdelingen. Jeg føler at det har blitt gjort noen feil både lokalt og sentralt, mens butikken noen mil unna har gjort mer riktig. Personale kommer og går. Mer fokus på mersalg. Liten tid til en bryggeprat eller småprat generelt. Tror kanskje den største feilen lokalt var å miste samarbeidet med norbrygg. Når da olbrygging gikk for fullt inn i norbrygg-arrangement kom bryggselv helt på sidelinja. Til slutt ender man opp med en butikk som i praksis blir et pick-up point med gratis frakt.

Har også et inntrykk av at bryggselv sentralt har surfa på en bølge, uten å ta en kikk rundt seg underveis. Så jeg er redd at Kristiansand er bare første avdeling ut.

Jeg tror nok man må summere opp med at skal man ha butikken i morgen, må man bruke det i dag. Så har selvsagt butikken et ansvar om å gjøre seg gjeldende i morgen, for konkurransen er hard.
 
Som kanskje en av de større kundene til bryggselv Kr.sand, ble jeg ikke overraska over at de legger ned avdelingen. Jeg føler at det har blitt gjort noen feil både lokalt og sentralt, mens butikken noen mil unna har gjort mer riktig. Personale kommer og går. Mer fokus på mersalg. Liten tid til en bryggeprat eller småprat generelt. Tror kanskje den største feilen lokalt var å miste samarbeidet med norbrygg. Når da olbrygging gikk for fullt inn i norbrygg-arrangement kom bryggselv helt på sidelinja. Til slutt ender man opp med en butikk som i praksis blir et pick-up point med gratis frakt.

Har også et inntrykk av at bryggselv sentralt har surfa på en bølge, uten å ta en kikk rundt seg underveis. Så jeg er redd at Kristiansand er bare første avdeling ut.

Jeg tror nok man må summere opp med at skal man ha butikken i morgen, må man bruke det i dag. Så har selvsagt butikken et ansvar om å gjøre seg gjeldende i morgen, for konkurransen er hard.
Nettopp, godt oppsummert :)
 
Fikk nettopp svar fra Ølbrygging i Grimstad og de har fått til en ordning hvor de kan ta imot min CO2 flaske fra Bryggselv(4kg) også får jeg en ny flaske(2,6kg) uten ekstra kostnad(betaler for CO2en) og etter det bruke bytteordningen de tilbyr, så da vet dere det :)
 
Tilbake
Topp