Hvilke Camco elementer er det dere bruker? ULWD 4500-5500W? Hvordan har dere i såfall koblet dem opp?
Jeg bruker 1x1500W, 1x2500W og 1x3000W. Selv bruker jeg ikke ULWD siden mine bare varmer opp vann.
Hvilke Camco elementer er det dere bruker? ULWD 4500-5500W? Hvordan har dere i såfall koblet dem opp?
Ok, du bruker kanskje gass til kok du. Tanken min er å bruke elektrisk hele veien. Og slik oppsettet mitt blir blir det litt komplisert å koble opp et 4500-5500W da jeg har en 16A 3fas kurs som blir koblet om til 3x 8A 1fas. Har reknet ut at jeg kan trekke i området rundt 1800W per kurs (?), og det ser ut som jeg blir nødt til å slå av kontrollpanelet nårr jeg kjører kok. Ser for meg 4500-5000W frem til kok er oppnådd, for så å gå ned til 2000-3000W.
Hmm. Er nok ikke så dumt å ha vann i coilen.
Jeg bruker Camco ULWD 3500w. 3500w er valgt mht 16A sikring. Disse er koblet med 2.5mm2 ledning. I styreskapet er begge polene koblet til et mekanisk rele, der SSR styrer den ene polen.
Det fungerer vel greit med en topolet bryter også. Problemet er vel at SSR ikke bryter kretsen skikkelig slik at det alltid lekker litt strøm. Jeg kunne se et svakt lys i indikatoren når PID var "av" og jeg ikke hadde koblet på elementet. Målte dette til 9v. Så er det vel også slikt at SSR helst ryker i åpen stilling.
Jeg tenkte også å koble rett fra SSR, men fikk tak i noen releer til 10USD stykket. Da var det ikke noe å lure på.
Jeg er ikke sikker på om magnesium er det optimale sammen med rustfritt. Står helt i andre enden mht galvanisk spenning. Ser ut som du vil komme opp i ca 1,65 volt med riktig elektrolytt. Se side 15 og utover.Har kjøpt inn magnesiumskruer til mitt bryggeri hvor alt er RF, og vi bruker camco. Så får vi se om det hjelper.