Gassflasker

Hei

Er det noen her som har greie på gassflasker? Jeg har fått tak i tre stykker som er godt brukt og lurer på om noen kan si meg om de fremdeles er brukendes til co2 og nitrogen/CO2 eller de kanskje er bare å skrote.image.jpg
 
Jeg regner med at jeg må trykktestet de ja, tenkte bare på den visuelle tilstanden. Dersom noen mener de ikke egner seg for noe som helst med den rusten som er på de, så er det ikke noe vits å betale mye penger for å få de trykktestet. :)
 
Er ikke en trykktest bevis på at de funker eller ikke? Samme hvis en bil ser helt forjævlig ut eller ei, så lenge den får deg fra A til B gjør den jo jobben sin? :) Spørs hvis det er noen regler på Co2-tanker, hvis du ikke kan ha det oppi hvis det har vært noe annet oppi før. Men dette spørsmålet får en voksen ta seg av.
 
Tøm dem, skru av krana og se inni. (Lyspære loddet på ei ledning er fint redskap til inspeksjon.)
Rustflak og groptæring er ikke bra. Dra dem med til en dykkerbutikk eller andre som trykkprøver. De kan ta en visuell inspeksjon før du bruker penger på trykking. Ikke alle dykkerbutikker har utstyr til å trykke 50L flasker, men inspeksjonen kan de sikkert hjelpe med. Så er det kranene som har litt forskjellige gjenger etter gasstypen.
 
Tilbake
Topp