Rengjøring av gammel keglube

Hei, jeg har kjøpt en brukt fermzilla og skal rengjøre den skikkelig. Problemet er at gummiforingen er satt inn med keglube og den var ikke enkel å fjerne. Jeg har fått vekk det meste fra PET dunken ved hjelp av isopropanol. Men har noen en ide om hva som kan fungere på sort plastikk og gummi belgen?
 
Hei, jeg har kjøpt en brukt fermzilla og skal rengjøre den skikkelig. Problemet er at gummiforingen er satt inn med keglube og den var ikke enkel å fjerne. Jeg har fått vekk det meste fra PET dunken ved hjelp av isopropanol. Men har noen en ide om hva som kan fungere på sort plastikk og gummi belgen?
Om du tenker på den store gummipakningen på lokket som ligger mot innsiden av halsen på fermzillaen, så er det bare ta den av og vaske med foretrukket vaskemiddel.
 
Jeg tenker på den gummipakkningen i bunn. Jeg kokte den litt og skrapte etter beste evne med papir. Er fortsatt klissete
 
Ja det blir til det, må uansett trykkteste den på 4bar. Så skal gjøre det først i tilfelle jeg trenger ny dunk og. Takk for svar uansett
 
Her tror jeg kanskje du trenger å rengjøre i to trinn: Først et petroleumsbasert løsemiddel for å bli kvitt keglube og så noe annet for å bli kvitt det første løsemiddelet. Kan det fungere med aceton eller whitespirit først og så isopropanol?

Eller kjøpe ny.
 
Det er nok en god løsning, men jeg tør ikke på plastikk som skal utsettes for trykk. Hadde det vært Cornelius i rustfritt hadde jeg ikke nølt
 
Det er nok en god løsning, men jeg tør ikke på plastikk som skal utsettes for trykk. Hadde det vært Cornelius i rustfritt hadde jeg ikke nølt
Det er jo et poeng. Har du keglube så kan det kanskje være verdt et forsøk å smøre på ferskt og se om det mykner den gamle.
 
Det fungerte til en viss grad smøre opp med ny keglube, la den virke en stund, tørke av med papir, koke og tørke. Da ble det ikke seigt og klissete.
 
Hva er prisen på en pakning vs prisen på en ødelagt batch?

Hvis du ikke allerede har remediene som skal til inhouse, vil jeg si kjøp ny. Du risikerer å bruke mer penger på vaskemidler en på en pakning, og likevel ikke komme i mål. Og i verste fall ødelegge en batch i tillegg.
 
Tilbake
Topp