Genial nivåindikator for corneliusfat

Tar du et gassbluss/hårføner raske oppover tanksiden så vil du se hvor nivået er...

Eller legg hånden på tanken en stund så vil du får en indikasjon tenker jeg..
Svarer meg selv.. Funker ikke ser det ut for(uten å gjøre noe)..her med FLIR one på en vv tank som er 1/2 full.
Feltet i senter er refleksjon fra han som tok bildet.. får prøve litt mer senere...

12516105_10153342996130800_1081233899_n.jpg
 
Sist redigert:
Sett en elektrotape nedover på tanken, og mål på den. Dette er referansen vi bruker for å måle riktig temp med emissivitet stilt på 0,94-0,95
 
... føler vi beveger oss litt bort fra tittelen 'Genial (enkel) nivåindikator for corneliusfat' , og ser selvfølgelig ikke noe galt i det :)
 
Sjekke nivå med termokamera(vist det fungerer) er ikke så søkt egentlig,er ikke lenge til du kanskje har det innebygget i telefonen din..CAT S60 er rett rundt hjørnet feks..
 
Wow denne tråden har tatt helt av. Jeg pleier bare åpne kjøleskapdøra noen minutter. Så forteller kondensen meg væskenivået i fatet. Ev setter jeg inn en kopp med kokende vann hvis lufta ikke er fuktig nok. Hvis fatet ikke står i kjøleskapet(4°) eller kegeratoren(9°) er det frem med badevekta.
 
Tilbake
Topp