Gjæringskar

Tenker umiddelbart at jeg får 4 stk 30-liters bøtter til lavere pris enn én av disse.. Og plast er plast så må jo bytte disse etter hvert også.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg tenkte umiddelbart at denne dunken er av hardere plast og dermed tåler en del mer, samtidig som det er kjekt å ha alt i en dunk..
 
Er prikk lik Felleskjøpet sin, og de tar 295 for sin sist jeg var innom. Men den er ikke foodgrade, de kunne skaffe samme dunken sertifisert for 200,- mer. Så spørsmålet er om denne er en dyr non foodgrade eller om kampanjen er samme pris som FK...... ;)
 
@serigest flere ting dom kreves for foodgrade. Men ofte type plast. Plast er ikke plast. En bærepose er f.eks. ikke foodgrade den inneholder f.eks. petroleum, mens fruktposen er ett renere plastprodukt og smitter ikke ting over på frukten du kjøper. For at plast skal være foodgrade må det blant annet ikke avgi gifststoffer til innholdet.
 
@serigest flere ting dom kreves for foodgrade. Men ofte type plast. Plast er ikke plast. En bærepose er f.eks. ikke foodgrade den inneholder f.eks. petroleum, mens fruktposen er ett renere plastprodukt og smitter ikke ting over på frukten du kjøper. For at plast skal være foodgrade må det blant annet ikke avgi gifststoffer til innholdet.
Ok, da er det jo en viktig sak med tanke på gjæring av øl :)
 
Virker ikke dum denne. Hvordan er levetiden på en slik tru? Antall batcher..
Er ein forsiktig når ein vasker dei ,ikkje riper dei opp. Vil ein slik dunk holde lenge. Har 2 i bruk nå ser ingen slitasje ende. (Skaffa dei i sommer , så det er ikkje så mange brygg i dei. )

frå min HTC "smart-tellefon "
 
Passer en litt på de og som nevnt litt skånsom vask, tror jeg holdbarheten er nærmest uendelig. Noe annet er når det brukes til koking, da får plasten kjørt seg.
 
On that note: Hva slags levetid er det vanlig å operere meg på gjæringskar? Til det blir synlig slitasje/riper og/eller infeksjon, x antall brygg etc. - hva slags parametere benytter dere?
 
On that note: Hva slags levetid er det vanlig å operere meg på gjæringskar? Til det blir synlig slitasje/riper og/eller infeksjon, x antall brygg etc. - hva slags parametere benytter dere?
Vil bytte når me ser synlige slitasje / misfarging. Og har ein infeksjon ser eg ingen grunn til å gamble med det karet.

frå min HTC "smart-tellefon "
 
Tilbake
Topp