Gjengestørrelse Brewmometer?

Blir litt forvirret av dette, kart og terreng stremmer ikke helt. Når jeg prøver å finne info om brewmometerne deres så står det 1/2". Men nå jeg ser bort på mitt (som driver og mesker så får ikke målt selv) så er det da jaggu mye mindre enn 1/2"...

Er møkklei av at det ikke klarer å få med seg små temperaturendringer når det er tiltet så vurderer å sette inn en pt-100 der i stedet, men vil ikke borre opp kjelen i tilfelle videresalg.
 
Blichmann selger tre ulike varianter av BrewMometeret. To til Boilermakerene på 1/2 20-UNF (hva nå det er), og en på 1/2" NPT til allmennmarkedet.
 
Men ikke noe av det ser ut til å være et som bruker "små" gjenger? Sjekket jo hole-plug og, der står det 1/2" der og, men det kan ikke stemme for fem øre.
 
Blichmanns hole plug er jo laget for å tette det lille hullet etter det originale termometeret. Et tips hvis du vil ha nytt termometer uten å bore større hull: Anvil har termometer med samme dimensjon, og til motsetning fra Blichmann sitt kommer det ferdig kalibrert og uten at du må knipse på det for å få nøyaktig temperatur.
 
1/2"- 20UNF er en gjengebetegnelse på samme måte som f eks BSP, NPT er.
Jeg har glemt hvordan disse gjengene er men hvis tipping godtas så er det fingjenget tommegjenger.
1/2" er diameteren (ikke bland sammen med rørgjenger, 1/2" er 12,54mm) og det er stigning på 20 gjenger pr tomme. 60 graders flankevinkel.UNEF er finere og UNC er vanlige tomme grovgjenger.
Trur eg for ditta e gløymt.

Korrigerer meg selv. 1/2" er 12,7mm.
Hvor jeg fikk 12,54 fra skulle jeg gjerne visst:)
 
Sist redigert:
Blichmanns hole plug er jo laget for å tette det lille hullet etter det originale termometeret. Et tips hvis du vil ha nytt termometer uten å bore større hull: Anvil har termometer med samme dimensjon, og til motsetning fra Blichmann sitt kommer det ferdig kalibrert og uten at du må knipse på det for å få nøyaktig temperatur.

Ja men de jeg har sett er fortsatt oppgitt til 1/2", noe jeg nekter dette hullet er. skal uansett ha inn en Pt-100 men riktige gjenger, for det har jeg forsåvidt tatt høyde for i bryggeskapet med avtakbare kabler til probene.
 
Tilbake
Topp