Grainfather, eller?

Skal starte med ølbrygging, har null erfaring fra før av!
vurderer fram og tilbake om jeg skal gå for Grainfather, eller om jeg skal gå for beer brew automatic?

Hvorfor skal jeg gå for Grainfather eller hvorfor skal jeg gå for Beer Brew automatic ? :)
 
YouTube er også en grei kilde, så ser man sånn cirka hva man har i vente. Det hjalp meg ihvertfall.:)
 
Synes spørsmålet til Kenmel er bra jeg.....

Det er foreløpig lite info/erfaringsutveklsing å finne om Beer Brew Automatic i praktisk bruk, synes jeg. Så ikke enig i at det er så mange tråder om akkurat dette. Om gamle Beer Brew - ja. Om Beer Brew Automatic (?) Nei, ikke så mye relevant ifht det Kenmel spør om, slik jeg har funnet ihvertfall. Men systemet er jo relativt nytt, så det er jo også naturlig.

Men Grainfather finner man masse om ja, både her inne og på youtube.

Jeg savner derfor også en skikkelig test av Beer Brew Automatic. Det ligger lite info og erfaringsutveksling ute ennå, selv om den har fått sitt eget forum her inne.

Torstein_K lagde en tråd under "Utstyr" der han skrev at han trolig skulle ha en head-to-head test av Grainfather vs Braumeister vs BB Automatic i mai måned. Det ble helt stille, så antar at det ikke ble noe av denne testen. Synd, da vi var flere som var spente på å se denne.
 
Har ikke funnet så mye om BB30 automatic, som IM sier, skulle gjerne sett en test mellom disse to opp mot hverandre!
Men nå har jeg gått til innkjøp av grainfather, da flere jeg har snakka med snakka veldig varmt om den, dette blir moro! :)
 
De fleste snakker 'bra' om det utstyret de har. Jeg også :)
Få har testet mange typer. Jag har bare brygget BB og 3 kjeler.
Du kommer helt sikkert til å bli fornøyd. GF er mye maskin for pengene i sin prisklasse. Lykke til.
 
Slik jeg har forstått det så gjør vel de fleste bryggeriene samme nytten :)
Takk for det, msevland! det er bare den ventetiden da! xD
 
Tilbake
Topp