Grainfather S40. Modifisere varmeelement

Oppgaderte min gamle BeerBrew til Grainfather S40.

Det jeg ikke så før jeg kjøpte var jo at det ikke er noen styring av varmeelementet. Det er enten 1000 watt, 2300 Watt eller...vell. 0 W.
Dvs det er full pupp når det skal kokes. Ingen rullende fin koking her. Det er fosskoking liksom.

Er det noen som har testet å sette inn et potensiometer eller en form for effektstyring av varmeelement på sin brygger?

Oppgaderte min gamle BeerBrew til Grainfather S40.

Det jeg ikke så før jeg kjøpte var jo at det ikke er noen styring av varmeelementet. Det er enten 1000 watt, 2300 Watt eller...vell. 0 W.
Dvs det er full pupp når det skal kokes. Ingen rullende fin koking her. Det er fosskoking liksom.

Er det noen som har testet å sette inn et potensiometer eller en form for effektstyring av varmeelement på sin brygger?
Jeg har bygget om noen BeerBrew der jeg har tatt ut all elektronikk og koblet til en EZboil fra Auber, den kan styre både med temperatur og effekt. Jeg kjenner ikke til kontrolleren til Grainfather, men jeg går ut fra at den styrer kun ut fra temperatur? Hvis du har tatt vare på regulatoren på BeerBrew'en kan du bruke den til å styre effekten fra 0 til 100%

Tilbake
Topp