Vil vi egentlig vite det?Hvor lenge har det stått?
Brewfather sier 87 dager.Hvor lenge har det stått?
Bare pitch ny vørter oppå gjærkaka - så har du funky sour beer i verdensklasseVasker vanligvis gjæringkarene med en gang, men noen ganger så lurer det seg noen unna. Dette blir kassert....Vis vedlegget 49987
Men det store spørsmålet er hvordan den har havnet i kjøelskapet ditt? For det finnes vel ikke en butikk i verden som har øl, alkofritt øl og egg- og oliven-avdeling.Seriøst Heineken? Var det virkelig behov for å lansere noe som heter Heineken null-null? Var det noe mer å ta bort?
Vis vedlegget 50016
Kjøleskapet til svigers, jeg skal ikke ha noe som helst ansvar for det innholdet derMen det store spørsmålet er hvordan den har havnet i kjøelskapet ditt?
Ja, du bør skaffe deg en på 16 eller 20 ampere. Jeg har en på 20, som fungerer aldeles utmerket. Da har du 240 watt i sving.Vis vedlegget 50927
Fant årsaken til at kverning til Birger Eriksen-øl gikk galt
Noen som har en bedre strømforsyning til viskemotor å anbefale?
PSU fra en kassert stasjonær PC funker, om du har tilgang på en slik. Flere guider/videoer som viser hvordan koble. Denne f.ex.Vis vedlegget 50927
Om den der klarte seg en stund burde det holde mye lengre med en dobbelt så stor strømforsyning, men det billigste er nok en PC strømforsyning på 3-500W som @SindreW foreslår. Begge disse alternativene er nok imidlertid ikke lagd for å ta høye startstrømmer, starter du motoren før du har i malt?Vis vedlegget 50927
Jøss, det gikk først opp for meg nå: du bor i Lysneveien i Ski... Det er jo ett steinkast unna der jeg vokste opp, (Gamleveien). Vokst opp der, eller?Ja, du bør skaffe deg en på 16 eller 20 ampere. Jeg har en på 20, som fungerer aldeles utmerket. Da har du 240 watt i sving.
Bilde av oppsettet her. Husker ikke helt hvor jeg kjøpte den, men det var i en LED-lys butikk på nett.
Opplegget har fungert i tre år og har jobbet seg gjennom noen kilo malt på den tiden og oppstart med malt i trakten.Om den der klarte seg en stund burde det holde mye lengre med en dobbelt så stor strømforsyning, men det billigste er nok en PC strømforsyning på 3-500W som @SindreW foreslår. Begge disse alternativene er nok imidlertid ikke lagd for å ta høye startstrømmer, starter du motoren før du har i malt?
Javisst, oppvokst på Øvre HebekkJøss, det gikk først opp for meg nå: du bor i Lysneveien i Ski... Det er jo ett steinkast unna der jeg vokste opp, (Gamleveien). Vokst opp der, eller?
Jøss. Hvor gammel er du? Jeg er 50.Javisst, oppvokst på Øvre Hebekk
Det står at den ikke er dimbar. Vil det si at det ikke er mulig å justere hastigheten på viskermotoren?Opplegget har fungert i tre år og har jobbet seg gjennom noen kilo malt på den tiden og oppstart med malt i trakten.
Jeg har vært innom tanke på pc-forsyning, men endte på samme type som @Holmentoppen, en slik:
Den er litt enklere å koble, så nå er planen å utstyre oppsettet med støvskjerming og egen bryter
Nei, jeg gikk på Ski ungdomskole. Bodde ved Folkets hus/Corner’n, (hvis du husker den butikken som er Kiwi nå).Hehe, jeg er akkurat så mye eldre at vi ikke gikk på samme skole. Men dere ble kanskje busset til Vevelstad Ungdomsskole? Mener å huske at kidsa fra Finstadsiden gikk der?
Det stemmer.Det står at den ikke er dimbar. Vil det si at det ikke er mulig å justere hastigheten på viskermotoren?