Grusomme bilder !!!

Snapchat-235694191.jpgBildet er ikke så grusomt. Men følelsen når San Miguel smaker fjøs/stall på all inclusive-hotellet..
 
Jepp, prøver. Ferieforberedelser.
Burde lært litt manx også, men prioriterer walisisk siden siste manx morsmålsbruker døde i 1974 (mens professor Carl Marstrander febrilsk prøvde å holde ham våken lengst mulig for å få flere lydopptak).
Jeg studerte litt keltisk på universitetet en gang. Innså tidlig at jeg ikke kom til å nå særlig langt der.
 
Jeg studerte litt keltisk på universitetet en gang. Innså tidlig at jeg ikke kom til å nå særlig langt der.
Jeg kommer nok heller ikke særlig langt. Målsetningen er Hei, Hade, Takk, Kan jeg få en øl værsåsnill og Hvor er min mormors pistol. Litt usikker på om språklæringsappen Duolingo gir meg den siste frasen. Men helt OK tidtrøyte mens Vy og Banemor får meg til jobb.
 
Jepp, prøver. Ferieforberedelser.
Burde lært litt manx også, men prioriterer walisisk siden siste manx morsmålsbruker døde i 1974 (mens professor Carl Marstrander febrilsk prøvde å holde ham våken lengst mulig for å få flere lydopptak).
Det minner meg på .. jeg tror det er "Tinigua" i Colombia. Bare to brødre som fortsatt snakker språket. Den ene er en jovial, utadvendt, hyggelig fyr, den andre en sur og innadvendt vriompeis. De to er ikke på talefot.
 
Det minner meg på .. jeg tror det er "Tinigua" i Colombia. Bare to brødre som fortsatt snakker språket. Den ene er en jovial, utadvendt, hyggelig fyr, den andre en sur og innadvendt vriompeis. De to er ikke på talefot.
Det sies jo at et språk dør ikke med den siste som bruker det, men med den nest siste. Men når de to som på et tidspunkt vil være den nest siste og siste ikke er på talefot ligger vel språket i hvert fall stygt skadet under bordet...
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp