Grusomme bilder !!!

Bruker du @-Tormod- en slangekutter for vinkelrette kutt og var slangen trykket helt inn? Ikke lett å sjekke nå det siste punktet :p

Min erfaring med DMfit er at de er like gode som John Guest. Ingen av de har gitt meg noen lekkasjer og jeg har slike fittings i bruk over ALT.

Duotight har jeg dårlig erfaring med, brukes opp på gjøremål hvor jeg er tilstede hele veien (som overføring fra tank til fat f.eks)
 
Bruker du @-Tormod- en slangekutter for vinkelrette kutt og var slangen trykket helt inn? Ikke lett å sjekke nå det siste punktet :p

Min erfaring med DMfit er at de er like gode som John Guest. Ingen av de har gitt meg noen lekkasjer og jeg har slike fittings i bruk over ALT.

Duotight har jeg dårlig erfaring med, brukes opp på gjøremål hvor jeg er tilstede hele veien (som overføring fra tank til fat f.eks)
Ikke meg som hadde lekkasje, jeg bare lurte på hvilket merke koblingen var da jeg har hørt noen har dårlig erfaring med duotight. Selv har jeg kun JG og det har fungert uten feilslag sålangt.
 
Vet du nøyaktig hvor lekkasjen kom fra?
Det er en måneds tid siden (måtte ha sørgeperiode før jeg la ut bildet her), men det var vel koblingen mellom ball lock-connector og den tynne slangen som ølet strømmer gjennom. Tipper det var fordi gjester har fått tappe fritt sent på kvelden (dvs fare for litt hardhendt behandling) og døren til fryseboksen har kommet i kontakt med slangene gjentatte ganger. Antar at det var min egen feil.

Men siden man alltid skal utnytte en god krise, fikk dette uhellet pushet meg til å fullføre keezeren :)

(kanskje ikke helt et grusomt bilde lengre)
 

Vedlegg

  • IMG_20230619_170835530.jpg
    IMG_20230619_170835530.jpg
    493,2 KB · Sett: 61
Sist redigert:
Var litt hardhendt da jeg skulle åpne lokket på Appolloen.
Ser ikke ut til at jeg får kjøpt nytt lokk.
Vet det finnes deler til å sette under og over hullet som kan skrues sammen til en hann til ballocken.
Men hvor?
IMG_20230711_101737355-picsay.jpg
 
Var litt hardhendt da jeg skulle åpne lokket på Appolloen.
Ser ikke ut til at jeg får kjøpt nytt lokk.
Vet det finnes deler til å sette under og over hullet som kan skrues sammen til en hann til ballocken.
Men hvor?
Vis vedlegget 63156
Ølbrygging har bulkhead koblinger, både gass og øl.
Brewshop har lokk til 35 og 60 liter apollo ser det ut til
 
Det er nok samme lokk ja, noe annet ville vært svært ulogisk. Tror de går på Fermzilla også.
Alt av disse unitankene i plast er vel fra samme produsent?
Usikker på om det er det samme. I reklamen for Apollo står det at det er større åpning for enklere reingjøring. (Bredere lokk på 115mm). Jeg er også på jakt etter nytt lokk, men foreløpig har det blitt med tanken.
 
Usikker på om det er det samme. I reklamen for Apollo står det at det er større åpning for enklere reingjøring. (Bredere lokk på 115mm). Jeg er også på jakt etter nytt lokk, men foreløpig har det blitt med tanken.

Større åpning i forhold til tidligere generasjoner, det er jo siste generasjon Fermentasaurus som hadde vesentlig mindre åpning.

Replacement Lid ONLY for Apollo and 60L Fermenter King (kegking.com.au)

Ser her det er samme lokk, men trenger en pakning for bruk på Fermzilla
 
Tilbake
Topp