Grusomme bilder !!!

Tanken er noen år, men det har vært et høyt trykk, det vises på at hyllene i døra er ødelagt uten at noe fysisk har truffet dem. Så det virker ikke som at tanken har vært svak på noen måte.

10 psi er for lite hvis du skal karbonere på tanken, men det skal du kanskje ikke?
Carbonerer på fatet.

Jeg hadde tre pakker gjær i siste bestilling, heldigvis tørrgjær, men tre døgn i romtemperatur er ikke optimalt.

Hos meg var det nok PostNord sin feil. Ut fra appen så ser det ut som at pakken sto tre døgn i Trondheim, men hvem vet..?
Jeg har en annen pakke (ikke-bryggrelatert, med mindre jeg skal ut og handle så mye at jeg trenger henger) som postnord har latt ligge i en uke på Langhus... Den skal utleveres i pakkeboks, har en mistanke om at alle boksene er opptatt... (De sa man kunne bli trukket ut til å vinne 10000 kr om man henter en pakke samme dag som den kommer i boksen...)

Jeg har en annen pakke (ikke-bryggrelatert, med mindre jeg skal ut og handle så mye at jeg trenger henger) som postnord har latt ligge i en uke på Langhus... Den skal utleveres i pakkeboks, har en mistanke om at alle boksene er opptatt... (De sa man kunne bli trukket ut til å vinne 10000 kr om man henter en pakke samme dag som den kommer i boksen...)
Ja, jeg så dette med 10 000 kroner og er med i trekninga der.
Jeg vet ikke hvorfor, men her kommer ingen pakker til pakkeboks lenger, og det er jo helt greit.

Fermentasaurus snub nose, vaska med bucketblaster og PBW. Ser nå en muggdott på slangen på en av fire :eek: Stått noen uker med lokket løst på. Skyller med lunka vann etter vask, og bruker star san på bryggedagen. Finner ikke noe på de tre andre

Vedlegg

• IMG_0898.jpeg
    IMG_0898.jpeg
    1,8 MB · Sett: 32
  • IMG_0899.jpeg
    IMG_0899.jpeg
    2,2 MB · Sett: 32
Fermentasaurus snub nose, vaska med bucketblaster og PBW. Ser nå en muggdott på slangen på en av fire :eek: Stått noen uker med lokket løst på. Skyller med lunka vann etter vask, og bruker star san på bryggedagen. Finner ikke noe på de tre andre
Vask slangen godt med noe pbw eller lignende, ta så en god dott med lofritt tørkepapir og stapp nedi slangen, koble slangen til vann. Bruk en pumpe, vanlig vannkran, så lenge du får trykk er det greit. Papiret kommer så til å gå sin vei gjennom slangen og tørke med seg det som er. Gjenta til rent. Avslutt med ny runde pbw, så starsan. Hvis du vil være absolutt sikker på ren slange; hell natron nedi, så eddik. Men på dette stadiet begynner det å lønne seg å bare kjøpe ny slange...

Slanger og pakninger bør skiftes regelmessig uansett. Forbruksvarer.
Ja, men levetiden kan forlenges betraktelig med å få vasket dem skikkelig. Har erfart at ingenting slår mekanisk vask, holder ikke å kjøre pbw gjennom, det må noe skuring til. Da er trikset med å kjøre papirdotter gjennom ganske effektivt.

Jeg kjører og opplegg med at alt av slanger på kald side skal være 100% i god stand, de som er på varm side er det ikke så nøye med. Så slanger som pensjoneres fra kald side får nytt liv på varm side.

Tilbake
Topp