En tur innom den lokale bruktbutikken innbrakte et 30 liter gjæringsspann (hel og pen, trenger bare gjærlås) og en rund termoboks (ca 10 liter) med en enkel tappekran. Som sil i denne tenkte jeg bruke en damprist, som folder seg ut så den ligger inntil veggene. Det kan kanskje være aktuelt å trekke et tynt stoff over den også?
Jeg har allerede en 10 liter kjele, og vi får sikkert lånt en til ved behov.
Utenom gjærlås, ser jeg at vi trenger flasker/kapsler og kapselpåsetter. En oechslevekt er vel også greit å ha.
Hva mer trenger vi av utstyr?
Noen store mengder blir det vel neppe med så smått utstyr, men som første prosjekt er det greit for å bli fortrolig med teknikker, rutiner og hygiene. Så får heller lista legges høyere etter hvert.
Hvor mye kan vi brygge av gangen med dette, rundt 8-10 liter?
Finnes det en enkel oppskrift som er velegnet for nybegynnere, og som lett kan tilpasses volumet på utstyret vårt?
Jeg har allerede en 10 liter kjele, og vi får sikkert lånt en til ved behov.
Utenom gjærlås, ser jeg at vi trenger flasker/kapsler og kapselpåsetter. En oechslevekt er vel også greit å ha.
Hva mer trenger vi av utstyr?
Noen store mengder blir det vel neppe med så smått utstyr, men som første prosjekt er det greit for å bli fortrolig med teknikker, rutiner og hygiene. Så får heller lista legges høyere etter hvert.
Hvor mye kan vi brygge av gangen med dette, rundt 8-10 liter?
Finnes det en enkel oppskrift som er velegnet for nybegynnere, og som lett kan tilpasses volumet på utstyret vårt?