Har du levert øl til NM?

JoW

Norbrygg-medlem
Siden innleveringsristen nå er passert; har jeg lyst til å spørre forumets medlemmer:

Har du levert øl til NM?
Kanskje greit å ikke nevne type øl? for å ikke påvirke dommerne...?

Jeg har levert 5 slag til årets bedømming, og gleder meg til å få svar etterhvert...
 
Siden innleveringsristen nå er passert; har jeg lyst til å spørre forumets medlemmer:

Har du levert øl til NM?
Kanskje greit å ikke nevne type øl? for å ikke påvirke dommerne...?

Jeg har levert 5 slag til årets bedømming, og gleder meg til å få svar etterhvert...
Har selv levert 4 bidrag. Brygget i snart 10 år, men dette er første gang jeg har mannet meg opp til å bli med. Ser først og fremst fram til å få tilbakemelding fra skolerte øl dommere :)
 
Brygget i snart 10 år og dette er første gang jeg ikke leverer :)
Passa ikke i år, men pleier å levere 2 -3 bidrag
Egentlig er jeg ganske lei av å sende øl i posten, så om det ikke blir noen annen løsning fremover så spørs det om jeg gidder i fremtiden :-/
 
Brygget i snart 10 år og dette er første gang jeg ikke leverer :)
Passa ikke i år, men pleier å levere 2 -3 bidrag
Egentlig er jeg ganske lei av å sende øl i posten, så om det ikke blir noen annen løsning fremover så spørs det om jeg gidder i fremtiden :-/
Enig, og heldigvis fikk vi mulighet til å levere i Drammensveien i år - selv om det ikke ble kommunisert helt fra begynnelsen av. Mange benyttet seg av den muligheten. :)
 
Du hadde jo mulighet til å levere i Drammensveien i år - selv om det ikke ble kommunisert helt fra begynnelsen av. Mange benyttet seg av den muligheten. :)

Ja, gjorde det i fjor og kommer til å fortsette med det hvis det er mulig :)
men i år tror jeg uansett ikke det passa
 
Enig, og heldigvis fikk vi mulighet til å levere i Drammensveien i år - selv om det ikke ble kommunisert helt fra begynnelsen av. Mange benyttet seg av den muligheten. :)
Kan skrive under på det:p. Jeg har registrert dem i dag, og trur det var sånn ca. 40 bidrag. Det er en del øl, det.
Vi kjørte fra Larvik til Lunner, og leverte personlig, da fikk vi en hyggelig samtale med Finn på kjøpet :)

Skal også nevnes at jeg satt i passasjersete på turen, og jeg endte med å kjøpe ett hus før vi var fremme :p
Det var veldig hyggelig å treffe dere, og interessant å høre om bryggelauget. Fra mitt synspunkt sett var det absolutt verdt turen;).
 
Siden innleveringsristen nå er passert; har jeg lyst til å spørre forumets medlemmer:

Har du levert øl til NM?
Kanskje greit å ikke nevne type øl? for å ikke påvirke dommerne...?

Jeg har levert 5 slag til årets bedømming, og gleder meg til å få svar etterhvert...
Jeg har levert inn 17 bidrag, og er enormt overraska over at det blei så mange som jeg fant ut at jeg kunne ta sjansen på at jeg ikke ville skamme meg over. Nå er jeg rimelig nervøs:). Jeg kan jo ha tatt feil.

Det står en del øl her som jeg ikke ville sende inn, bare så det er sagt!

Det er snålt det der med å vurdere egne øl. Noen dager synes du de er skikkelig gode, og du blir helt lykkelig. Men så er det dager da ingenting smaker godt, og du blir dypt øl-deprimert. Vanskelig, for du bør jo ikke sende inn øl du veit ikke holder mål.
 
Sist redigert:
Gikk litt skeis i år... noe hendte så jeg ikke rakk fristen for innlevering hos Ølbrygging, og på toppen måtte jeg avgårde så jeg ikke rakk innsendingsfristen..
 
Har sendt inn tre bidrag. Andre gang jeg stiller til NM. I fjor hadde jeg både oksidering og infeksjon i mine bidrag, så jeg satser på å gjøre det bedre i år. Er veldig glad for at jeg kan levere i Grimstad, mest fordi jeg ser på det som et ork å finne passende forpakning, levere det i posten og håpe flaskene ikke knuser. Latskap med andre ord.
 
I år blei det ikke noe fra meg. Brygginga mi passer jo ikke helt inn i konkurranseformen, så det er knapt noe tap for NM, men det har jo vært litt artig for min del å være med, men i år har jeg rett og slett måttet tømme øllageret for flytting, så det var ikke noe å levere. Kanskje det blir noe en annen gang.
 
Jeg gjorde et forsiktig forsøk på å gjenoppta konkurransebrygging med å sende inn til oslomesterskapet. Fikk se poengsummen min før skjemaene er offentlig og tenker det er like greit at det ikke ble NM på meg i år.
Gustav sendte du inn det gode maishermetikkølet du serverte oss på fylkesledersamlinga 4 September?
 
N00b med kun to års erfaring med meskespaden her, men leverte inn ett øl for å få en liten pekepinn på hvordan man ligger an.

Kunne levert inn to bidrag, men det andre ølet er sterkt basert på en oppskrift av et øl man får kjøpt på polet, ikke helt klone men nært nok til at jeg ikke synes det passet seg å sende inn. Vet ikke om det har vært tema på forumet før, men har folket tanker om det; er det innafor å konkurrere med kloner?
 
Kunne levert inn to bidrag, men det andre ølet er sterkt basert på en oppskrift av et øl man får kjøpt på polet, ikke helt klone men nært nok til at jeg ikke synes det passet seg å sende inn. Vet ikke om det har vært tema på forumet før, men har folket tanker om det; er det innafor å konkurrere med kloner?

Det er diskutert før ja, og du kan risikere å vinne med et klone øl,
nettopp derfor støtter jeg din beslutning om ikke å sende det inn :)
 
N00b med kun to års erfaring med meskespaden her, men leverte inn ett øl for å få en liten pekepinn på hvordan man ligger an.

Kunne levert inn to bidrag, men det andre ølet er sterkt basert på en oppskrift av et øl man får kjøpt på polet, ikke helt klone men nært nok til at jeg ikke synes det passet seg å sende inn. Vet ikke om det har vært tema på forumet før, men har folket tanker om det; er det innafor å konkurrere med kloner?
Det er diskutert før ja, og du kan risikere å vinne med et klone øl,
nettopp derfor støtter jeg din beslutning om ikke å sende det inn :)

Så dersom jeg brygger en pils, som nok oppskriftsmessig vil være en klone på de fleste andre pils, så er det utafor å sende inn?


EDIT: Beklager, nå fyrer jeg vel opp en diskusjon som egentlig ikke hører til i denne tråden. Ikke helt meningen.
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp