som nybegynner har jeg notert at man ikke skal skvulpe for mye på ferdiggjæret øl. Sukkeret ble omtrent bare blandet ved hjelp av strømningene ved omstikking. Og siden man er under "opplæring" noterte jeg også tapperekkefølgen på flaskene. De første flaskene fikk alt for lite kullsyre mens de på slutten fikk mye. Brukte plast i begynnelsen og på slutten uten å ha noen grunn men det avslørte ugjevnheter i karboneringen.
Skal sukkeret blandes må man røre rundt, men lurer på hvor mye man kan røre før det blir galt igjen. Det er jo ogsygen i ølet man skal prøve å begrense.
De to siste plastflaskene med godt trykk ble så bra at at jeg jeg nesten letta mens den fine flaska med tøff etikett fra tidlig tapping som jeg serverte til samboeren som plaster på såret for rot og bobling på badet ble nesten dødt øl.
Skal sukkeret blandes må man røre rundt, men lurer på hvor mye man kan røre før det blir galt igjen. Det er jo ogsygen i ølet man skal prøve å begrense.
De to siste plastflaskene med godt trykk ble så bra at at jeg jeg nesten letta mens den fine flaska med tøff etikett fra tidlig tapping som jeg serverte til samboeren som plaster på såret for rot og bobling på badet ble nesten dødt øl.