Hjelp kjøleskapet smelter - Kveik

Har alltid synes de ovnene der ser litt voldsomme ut i et kjøleskap, selv bruker jeg varmerør. Har dog ikke hatt behov for høyere enn 30C (Saison) og det klarer den fint. 30Cm - 45Watt.
Vis vedlegget 56751
Har fått snekret meg en kasse og har satt inn et slikt varmerør i bunn av skapet i dag, å tatt ut den gamle frostvakten. Riktignok ble det et på 31 cm og 60 Watt. Men det ser ikke ut som at det greier å varme opp skapet til noe mer en 26,5 grader. Har sjekket at det er gode områder som den varme luften kan sige oppover i skapet og pakningen på skapet er ikke noe mer eller mindre igjen og isolert enn hva det var med tidligere frostvakt

F8A50ECE-28D7-45C4-A286-64F073B34C6F.png
Så det er jo litt småkipt, skulle gjerne fått den opp til vertfall 35 grader
 
Hørest utrolig snålt ut. Det var ingen problemer for meg med 45 watt varmerør å holde varmen i skapet når der var 25 liter plastbøtte som gjæret. Men det holdt ikke til 75 liter polsinellien, derfor ble det den frostvakta jeg nå har. Har du montert varmerøret like høyt som den frostvakta du hadde? Varmluft stiger, som kjent. I skapet mitt ser det slik ut, og er null stress. Jada.. ikke helt vater og sånt, skulle være "midlertidig". Men det funker.

1651440324244.png
 
Med 58w varme ,gjæring i 25 ltr plastbøtte, rom temp 15-17 grader, får jeg max temp på 36 grader i skapet mitt.
Jeg gjærer kveiken på 35 grader så for meg fungerer det fint.

Ja, det høres rart ut at du ikke når høyere temp. Prøv med 20 ltr vann på 25 grader, etter 24 timer bør du kunne nå 35 grader ville jeg tro.
 
Tilbake
Topp