Hjelp med rørdeler

Jeg har kjøpt denne http://www.ebay.com/itm/251771167963?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
53mm fra tuppen av proben til og med gjengene. Jeg va på TESS men de hadde bare deler som er beregnet på høyt trykk, 1250kr for T-ledd og muffe som passet. Dette med 30% rabatt. Er det noen som vet hvor og ikke minst hva jeg trenger og hvor jeg kan kjøpe det noe rimeligere? Skjønner at det er å få tak i på nettet, men jeg kan ikke nok om dette til å tørre å bestille... 1/2'. Skal brukes inn på meskekjel fra HERMS. På forhånd takk!
 
Skal du ha dette i et T stykke i HERMS sløyfe eller rett i kjele? Hva skal du ha i den andre endene av et evt T-stykke. Kan nok hjelpe deg med deler om du skisserer hvordan du skal ha dette ;)
 
Skal du ha dette i et T stykke i HERMS sløyfe eller rett i kjele? Hva skal du ha i den andre endene av et evt T-stykke. Kan nok hjelpe deg med deler om du skisserer hvordan du skal jeg ha dette ;)
På kjelen er det kran med utvendige gjenger, HERMS-siden er det hurtigkobling. Trenger altså et T-ledd som skrus inn på krana på kjelen og ei muffe som gjør at tuppen av sensoren er ca midt i gjennomløpet i T-leddet. Skulle gjerne hatt det så raskt som mulig så kjøper gjerne norsk og "dyrt", men ikke 1250kr-dyrt :)
 
Noe slikt? Har du hurtigkobling selv? Termometer er der for å illustrere probe, setter du den inn slik som på bildet klarer du deg med kun T stykke? Evt bruke den muffen under viss du vil inn på tvers.
 

Vedlegg

  • DSC_2009.JPG
    DSC_2009.JPG
    246,4 KB · Sett: 45
Noe slikt? Har du hurtigkobling selv? Termometer er der for å illustrere probe, setter du den inn slik som på bildet klarer du deg med kun T stykke? Evt bruke den muffen under viss du vil inn på tvers.
Ja akkurat slik! Vil helst ha det på tvers men får fint slik du har lagt opp også. Pris med muffe? (Jeg har hurtigkobling)
 
Du kan også bruka 1 stk T, og så 1 stk Nippel og 1 stk muffe for å skyva enden på sensoren din mot midten av T-leddet (eller X om du vil ha det men då må du ha 1 stk Propp også). BSP ("norsk rørgjenger") går greit med NPT ("amerianske rørgjenger") - iallefall i 1/2" og 3/4" - stort sett.
 
Tilbake
Topp