Hjelp til montering av kran i kjølebag

Ser fornuftig ut slik de har rekkefølgen på bildet nedenfor. Veggen kommer da mellom skiven og pakningen. Jeg har en gjennomføring basert på en gjenget rørstuss, og bruker gjengeteip på min. På din variant sitter gjennomføringen og den ene mutteren sammen i ett stykke, så det burde ikke være nødvendig med teip for å få det tett..


05590_Kuleventil_og_gjennomf_ring_komplett__2.jpg
 
Du skal i utgangspunktet ikke trenge å bruke gjengeteip annet sted enn på gjengene.

Hvordan er rekkefølgen din?
 
Dersom du vil ha pakningen og tetting på innsiden så må du nok bruke gjengetape. Dersom det er OK med tetting på utsiden så bør det gå å legge pakningen der og få det tett uten gjengetape.
 
Det bildet over likner egentlig ikke helt på den jeg har fått. Jeg har også en gjenget rørstuss. Etter tips fra et eller annet forum har jeg beholdt den hvite pasninger som satt på innsiden og ført rørstussen gjennom denne. Rekkefølgen er da (fra innsiden): bazooka, skive, original hvit pakning, vegg på kjøleboks, rød gummipakning, skive, rød gummipakning, mutter, kulekran. Når jeg fyller den med vann for å teste, drypper det etterkvart noe. Når jeg ser på den nå, er det mulig at det siver ut fra gjengene inn in kulekrana, så mulig at gjengeteip der vil gjøre susen.
 
Ja det høres ut som om det kan presses væske gjennom gjengene. Prøv med en solid dose teip, det fikser nok biffen.

Hvorfor har du pakning på begge sider av skiven utenpå veggen? Og er det ingen mutter på innsiden? Fungerer bazookaen som mutter?
 
Tilbake
Topp