Hjemmebryggekspert til Web-TV-serie

jeg er filmprodusent til daglig og jobber stort sett med kinofilm. Men etter å ha startet med hjemmebrygg fikk jeg lyst til å slå et slag for å spre denne gode kulturen.

Jeg er derfor i dialog med en av landets ledende aviser om produksjon av et 10-episoders DIY-kurs i ølbrygging. Hver episode ca 5-10 min og tar for seg et sted av prosessen.

Tanken er en ekspert lærer opp en kjent norsk person på en måte som gjør at publikum også lærer hvordan man brygger.

Om noen er interresert eller kjenner rett person ville det vært flott å komme i kontakt. Det beste er om det er noen som er dommere, styremedlemmer eller norgesmestere eller noe. Det gir litt "kredd" til eksperten.

Serien er enda ikke produksjonsbesluttet, men dette skjer ila mai.

Noen ideer?
 
Spennende idè! Det er en haug med kvalifiserte medlemmer på dette forumet ihvertfall.
 
Er det krav om at det må være "kjendiser" med i alle program for tiden, eller er det bare for å få litt flere seere ? Jeg kommer garantert til å benke meg foran TVen hvis et slikt program kommer, men kjenner jeg er litt skeptisk hvis de som er med har Farmen eller Paradise som fornavn.
 
Finnes det noen som gidder se programmer på web-tv som varer 5-10 minutter? Det gjør ihvertfall ikke jeg. 30% av det er jo reklame i oppstarten, etterfulgt av intro og en laaang recap på hva som skjedde sist episode. Lag episodene på 20-30 minutter, så blir det kanskje litt interessant, og man vil må mye mer info klemt inn i tillegg. Det er ikke mye man lærer på et par minutter...
 
Som fersking ville jeg nok sett episoden, uansett lengde. Men jeg vil si 10-15min er det beste fra begge sider. Spørsmålet er jo om det skal bli hjemmebrygging for dummies, eller hjemmebrygging for entusiaster. Uansett så er det mye stoff å ta av.

Kanskje noe for Gahr?
 
Ja, det er sant. Hvis det er "Hjemmebrygging for dummies" så holder det kanskje med 10-15 min. pr. episode. Hvis det er "Hjemmebrygging for hjemmebryggergeeks" så kunne episodene vart i 8 timer, og vi hadde fremdeles higet etter mer...
 
Er det krav om at det må være "kjendiser" med i alle program for tiden, eller er det bare for å få litt flere seere ? Jeg kommer garantert til å benke meg foran TVen hvis et slikt program kommer, men kjenner jeg er litt skeptisk hvis de som er med har Farmen eller Paradise som fornavn.
Kanskje Charter-Svein og Odland hadde blitt en killer kombo...
Eller kanskje en av gutta fra "Ikke gjør dette hjemme"? De har litt erfaring med emnet, så de lagde øl i VVB i et program.
 
Kanskje Charter-Svein og Odland hadde blitt en killer kombo...
Eller kanskje en av gutta fra "Ikke gjør dette hjemme"? De har litt erfaring med emnet, så de lagde øl i VVB i et program.
Var det ikke kaffi de lagde?

Johan Golden har uttalt at han drømmer om å bli hjemmebrygger, da han elsker øl. Og har lyst å invitere Antonsen på noe skikkelige saker.
 
Please la det være en som ikke tenker på ploppong i gjærlås og som faktisk nevner OG og oksygen :)

Det som irriterer meg mest med slike korte episoder, uansett tema, er at man ikke får vite hvorfor noe er slik eller bør gjøres slik. Det er ofte bare "sånn skal det gjøres". Jeg skjønner at man med korte episoder gjerne vil nå et bredt publikum, og at ting må klemmes inn i timeframen man har, men synes selv det er litt frustrerende å se på noe (la det være Discovery for den saks skyld) som ikke forklarer hvorfor, selv om det er kun en kort setning. Selv om jeg ikke kan noe om temaet, så føler jeg at en begrunnelse er veldig interessant.
 
Mulig jag stiller et uhyre idiotisk spørmål her nå.. Men hvem er Gustav? Kan ikke se noen med det navnet blitt nevnt her tidligere i tråden :)
 
Tipper det er Gustav Foseid (tidligere leder av Norbrygg).

Kan bekrefte at det er meg, ja. @Frederick Howard får eventuelt si noe mer om prosjektet, for jeg er litt usikker på hvor mye som kan sies offentlig enda.

Vi satser uansett på å lage noe som er nybegynnervennlig og interessant også for de som ikke har umiddelbare planer om å brygge selv, uten at det blir overforenklet.
 
Tilbake
Topp