Hjemmebryggerhelgen 2018 - Hvem skal nedover ?

peram

Norbrygg-medlem
Jeg vært inne og bestilt billett til selve hjemmebryggerhelgen nå og planen er i utgangspunktet å ta tog til Kristiansand og buss derfra til Grimstad. Gjorde det samme i fjor til Trondheim og det ble en hyggelig togtur sammen med flere andre fra Oslo.

Skal du være med i år og hvordan har du planlagt å komme deg dit ?

peram
 
Har i utgangspunktet planer om å dra, men må avklare barnevakt før jeg gjør endelig bestilling. Jeg var med på togturen i fjor, og deltar gjerne på et nytt tog-eventyr i år :)
 
Jeg er påmeldt og har booket hotell. Gleder meg!

Det vil trolig være mulig å ta fri fra jobben slik at jeg er litt fleksibel på avreisetidspunkt, men kommer hjem fra jobbreise rundt midnatt natt til fredag så grytidlig er ikke aktuelt for min del.

Det hadde vært fint å samordnes.
 
Hei igjen.

Tog Oslo S 09:25 på fredag, hvordan høres det ut ? Da er vi i Kristiansand 13:58 (hvis ruta holder) og så må vi komme oss derfra til Grimstad og det er vel i underkant av en time. Alternativt så går det også et tog 11:25 med ankomst i Kristiansand 16:01. Jeg får til begge deler :)

peram
 
Hvis ikke det kommer andre forslag til avreise tidspunkt så baserer jeg meg på toget kl 0925 fredag 20.4. Bestiller i ettermiddag en gang, så vet dere når jeg drar nedover :)

peram
 
Regner med at det er raskere å dra til Kristiansand enn til Arendal, selv om det er lengre, pga at en må bytte tog for å reise til Arendal?

Jeg vil også bestille snart. Mye å spare på minipris. Jeg kan være med på 09.25.

Hva med returtidspunkt?

På disse langdistansetogene er det også (gratis) setereservasjon. La oss velge en seksjon med mange ledige seter, poste her, og lage en "Norbrygg Oslo-avdeling" på toget.
 
Sist redigert:
Ja Kristiansand er bedre pga togbytte på Nelaug for å komme til arendal og så må vi videre med buss derfra....

For retur er vel 13:50 eller 16:03 best ? Enig, la oss prøve å få plasser i nærheten av hverandre. Det var det vi hadde i fjor og det funka jo fint :)

peram
 
Er med på utreise 09.25 og retur 13.50. Den første som bestiller kan oppgi plassnummer her, så følger vi på. :)
 
Har bestilt nå :

09:25 20.4.18 - Oslo S - Kristiansand : Vogn 3 plass 109
13:50 22.4.18 - Kristiansand - Oslo S : Vogn 2 plass 28

Per Arne
 
Da har jeg også bestilt, på samme avganger. Hhv. plass 110 og 32.

Ifølge mine undersøkelser via Google Maps ser følgende alternativer best ut med tanke på busstransport fra/til Kristiansand:
  • Til Grimstad fredag: Buss 100 fra Kristiansand rutebilstasjon til Ibsen-museet, 61 minutter. Da er vi 200 m fra hotellet.
  • Retur søndag: Rutebuss 100 fra Grimstad Odden 7 minutters gange fra hotellet. Bussen går kl 11:47 og er framme i Kristiansand 12:45.
  1. Billetter kjøpes rimeligst via Agder kollektivtrafikks egen app AKT Billett, og koster 90 kr hver vei ved kjøp via mobilapp/forhåndskjøp.
 
Sist redigert:
Fantastisk initiativ @peram . Jeg skal også ned, men må avklare fridag fredagen før jeg evnt bestiller billetter.
 
Barna trygt plassert hos sin tante :)
I'm in...

MEN - skjønner ikke helt planleggingen her.
Når jeg søker, får jeg kortere reisetid fra Oslo-Arendal (4:15) enn Oslo-Kr.sand (4:30). Jeg får også kortere bussreise fra Arendal-Grimstad (0:45) enn fra Kr.sand (1:00).
Men hvorfor ikke http://konkurrenten.no ?
De kjører fra OsloS til Grimstad (buss) på 4 timer og 10 min. for NOK 111,-
 
Barna trygt plassert hos sin tante :)
I'm in...

MEN - skjønner ikke helt planleggingen her.
Når jeg søker, får jeg kortere reisetid fra Oslo-Arendal (4:15) enn Oslo-Kr.sand (4:30). Jeg får også kortere bussreise fra Arendal-Grimstad (0:45) enn fra Kr.sand (1:00).
Men hvorfor ikke http://konkurrenten.no ?
De kjører fra OsloS til Grimstad (buss) på 4 timer og 10 min. for NOK 111,-

Jeg velger *bestandig* tog fremfor buss når mulig, og gidder ikke skifte tog på Nelaug. Ja, jeg er lat og liker «bevegelsesfriheten» på tog for mye. I tillegg er det heller ikke ølservering på bussen :)

peram


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Tur er en del av turen. Jeg blir med på toget.
Retur er ikke en del av turen, så jeg velger å spare 2 timer på returen. Velger trolig konkurrenten.no
Avreise 20.04.18 - OsloS - 09:25 - vogn 3 - sete 113 (jobber tross alt på sykehus)
 
Da ble det vogn 3 plass 110 på meg. Fortsatt plass til et par til i samme kupe.

Returen blir med bussen som går 1140.
 
Tilbake
Topp