Hjemmebryggsmaking i Oslo 25. september 2020 kl. 18


I utgangspunktet rammer ikke dette vårt arrangement, da det ikke er definert som en privat samling men som et arrangement i regi av en arrangør. Etter gjeldende forskrift er det ikke grensen på 200 personer som begrenser våre arrangementer, men derimot avstand/plass. Men vi må naturligvis ta en helhetlig vurdering av om vi synes det er ansvarlig å gjennomføre et hvilket som heslt arrangement under de til enhver tid gjeldende omstendigheter.

Vi følger smittevernveilederen og sjekklisten fra Frivillighet Norge - som av innledningsvise tiltak inkluderer å sjekke om det finnes kommunale retningslinjer og dessuten også å gi deltakerne informasjon om smitteverntiltak i forkant av arrangementet. Det kommer vi tilbake til, men det innebærer blant annet at de med symptomer ikke kan komme, at vi fører lister over de frammøtte (for å være i stand til å gjennomføre en eventuell smittesporing i ettertid), forbud mot å bruke andres glass, tilgjengeliggjøring av håndsprit, etc.

Noe jeg har glemt, @gustavf?
 
Noe jeg har glemt, @gustavf?

Nei, jeg tror du fikk med det meste. Oslo kommune vurderer vel å begrense til 50 personer, men det er uansett avstand som begrenser dette arrangementet.

Det viktigste er kanskje at de som møter opp faktisk følger retningslinjene. Ta gjerne sykkel eller beina fatt for å komme til Drammensveien og hold de 100 cm avstand som er forventet. Det er fullt mulig, men krever at man tenker seg litt om, å kontinuerlig holde seg unna folk. Så er det lov for alle å gi beskjed når noen ikke følger opp.

Situasjonen i Oslo er nå slik at det ikke holder å late som vi bryr oss om smittevern. Det tror jeg vi klarer.
 
Deltakeroversikt (oppdateres fortløpende):
@RobertG
@Sarah
@peram
@john petter
@Sigridrs
@Petter Mandt
@Jørgen O

Det er en passe stor gjeng, men det går fint også om vi skulle bli flere eller færre deltakere.

Praktisk informasjon: Det hele vil finne sted i Drammensveien 43. Bruk kjellerinngangen inne i gården. Om du skal servere øl fra fat, må du ta med alt nødvendig utstyr selv.

Det er viktig at alle følger anbefalte smittevernregler. Noen relevante hovedpunkter:
  • Ikke kom hvis du er syk eller har symptomer på sykdom.
  • Alle må føre seg opp på deltakerliste for at en eventuell smittesporing skal være mulig i ettertid. Listen vil bli tilintetgjort etter to uker.
  • Husk å holde 1 meter avstand til enhver tid. Her må vi gi gjerne gi hverandre påminnelser underveis.
  • Vi har nok av glass og har tilgang til industriell oppvaskmaskin. Ikke berør andres glass, flasker eller utstyr unødig.
  • Antibac er tilgjengelig og bør brukes flittig.
  • Unngå bruk av kollektivtransport dersom det er praktisk mulig.
Det er absolutt mulig å få til et hyggelig treff med ansvarlige rammer. Jeg gleder meg!
 
Sist redigert:
Så langt har jeg notert interesse fra følgende personer til arrangementet vårt på fredag:
@RobertG
@Sarah
@peram
@john petter
@erikraude - du stilte et praktisk spørsmål i tråden, betyr det at du også kommer?
@Sigridrs
@Petter Mandt
@Jørgen O

Det er en passe stor gjeng, men det går fint også om vi skuklle bli flere eller færre deltakere.

Praktisk informasjon: Det hele vil finne sted i Drammensveien 43. Bruk kjellerinngangen inne i gården. Om du skal servere øl fra fat, må du ta med alt nødvendig utstyr selv.

Det er viktig at alle følger anbefalte smittevernregler. Noen relevante hovedpunkter:
  • Ikke kom hvis du er syk eller har symptomer på sykdom.
  • Alle må føre seg opp på deltakerliste for at en eventuell smittesporing skal være mulig i ettertid. Listen vil bli tilintetgjort etter to uker.
  • Husk å holde 1 meter avstand til enhver tid. Her må vi gi gjerne gi hverandre påminnelser underveis.
  • Vi har nok av glass og har tilgang til industriell oppvaskmaskin. Ikke berør andres glass, flasker eller utstyr unødig.
  • Antibac er tilgjengelig og bør brukes flittig.
  • Unngå bruk av kollektivtransport dersom det er praktisk mulig.
Det er absolutt mulig å få til et hyggelig treff med ansvarlige rammer. Jeg gleder meg!
Nei, jeg står over. Jeg har vært litt småsjuk i det siste, så jeg skal holde meg unna folk, men det ser ut som dere har alt klart for et fint opplegg. :)
 
Jeg er i fin form og kommer gjerne, lurer litt på hva slags øl jeg skal ta med. Har en dry-stout på nitro, en Märzen som bør begynne å bli drikkenes nå.
 
Jeg har en amerikansk blonde jeg kan tappe noen flasker fra. Jeg lar saisonen hvile.
Men nå er det buss-streik, og jeg har dermed problemer med å komme meg til toget på Holmlia. Og tilbake igjen. :eek:
 
Jeg har en amerikansk blonde jeg kan tappe noen flasker fra. Jeg lar saisonen hvile.
Men nå er det buss-streik, og jeg har dermed problemer med å komme meg til toget på Holmlia. Og tilbake igjen. :eek:

12- og 13-trikken stopper rett utenfor døra i DV43 og går til Jernbanetorget.
 
Stille før stormen
da7f5a856bb61e5ede00229ef1dd6057.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp