Hjemmelaga meskepade

Meskespaden er laga av 15mm furu kjerneved.
Ikkje så vanskelig å lage kule ting når man har sin egen lille CNC-fres i kjelleren
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    391,3 KB · Sett: 335
Ser en har brukt bjørkerot. Spiller det noen rolle hvilket treslag man bruker? Kan man ta en plank i furu/gran?
 
Mener å ha lest et sted at man skal bruke harde tresorter. Personlig så har jeg brukt kjerneved av furu, som skal være hardt..


/mtv
 
Ingen som har laget meskespade det siste året? Kom med flere bilder! Vurderer å lage en selv, til BB30 :)
 
Work in progress... men blev ikke helt førnøyd så kommer nok starte på nytt når jag får tak i noe materiale.
 

Vedlegg

  • DSC_0210.JPG
    DSC_0210.JPG
    72,2 KB · Sett: 148
Tips til materiale som kan brukes som utgangspunkt mottas med stor takk! Bordplate, gulvplate o.l?
 
Bjørk er väl mye brukt til matredskaper i tre tradisjonellt... men det bør väl vare ganske hardt (og ikke sette smak, hvis det er et problem).
Ser dom bruker mapel mye i USA, så da er väl eik noelunde nærme egenskaper og enklere at få tak i her i Norge, men vet som sagt ikke om det er noe som kan sette smak og om det i sånne fall er et problem.

Så svaret mitt var väl egentlig sån passe ubrukelig :p
 
Du bør finne noke som er helved. Ikkje limt slik som fx hobbyplater. Eg tenker 8" furu plank er vel det som er enklest å skaffe

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
 
1" rør av 304 eller 316 kvalitet. Men det var kanskje ikke det du ville lese.
Hadde ikke brukt laminert (plate)material. Lim løser seg opp?
Av tresorter ville jeg brukt løvtre. Emne av et gammelt epletre kunne kanskje være noe?

Lagt til,
Leser at Jordan bruker mye bjørk til tannpirkere.
 
Sist redigert:
1" rør av 304 eller 316 kvalitet. Men det var kanskje ikke det du ville lese.
Hadde ikke brukt laminert (plate)material. Lim løser seg opp?
Av tresorter ville jeg brukt løvtre. Emne av et gammelt epletre kunne kanskje være noe?
Rustfritt er tingen ja uploadfromtaptalk1442151446375.jpg

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
 
Tilbake
Topp