Humle hos vin og bar

Fikk en epost fra vin og bar, og der står det at de har norges beste utvalg på humle. Leste gjennom listen deres og må si det er flere typer der jeg har veldig lyst å prøve. Spørsmålet mitt er:
vet noen hvor godt de oppbevarer humla si? Står i eposten at all humlen er vakuumpakket, men jeg lurer på om de kanskje bør være nedkjølt også, og isåfall om de gjør det?

Har aldri bestilt humle hos de før og har ikke lyst å bestille en humletype som sjeldent blir brukt og så finn ut at den er kjempegammel og/eller blitt dårlig pga dårlig lagring...
 
Det jeg har sett er at humlepakkene ligger i hyller i romtemperatur på lageret. Men jeg har aldri opplevd at humle jeg har kjøpt fra Vin og Bar har vært dårlig/gammel.
 
Humlen fra Vin og Bar er vakumpakket, men ikke nitrogenflushet, og de oppbevarer den i romtemperatur. Jeg har heller ikke opplevd problemer med gammel eller dårlig humle der.
 
de oppbavarer humla i hyller på lageret. Det er nok litt kaldere der inne en vanlig romtemp. pakkene er vakumpakket, så klarer seg nok ganske lenge i romtemp. Åpnede pakker bør vel helst oppbavares i kjøleskap.
var der akkurat selv å kjøpt en del humle. det partiet de har fått inn nå er ganske ferskt (husker ikke helt dato)

så løøøp og kjøøøp... eller send en bestilling  ;)
 
Sist jeg var der hadde de noen store pakker i en fryser og mindre pakker i romtemperatur, så kanskje de pakker om? Og som gustavf sier så har jeg heller ikke fått noe dårlig humle derfra.
 
Tilbake
Topp