Humletype - Humlekanon?

Er det nokon som kjenner til kva humletype som er mest framtredande i Haandbryggeriene si humlekanon? Synest eg har kjent den same florale humletypen i Hansa IPA også.

Takk.
 
Jeg tror ikke det. Humlekanon er for meg den verste IPA jeg har smak og kanskje det verste ølet òg.
Jeg klarer rett og slett ikke å tåle den såpeaktige humle som er oppi den. Jeg tok en slurk og det følte som å drikke Zalo, jeg ble kvalm av den.
Hansa IPA drikker jeg uten problem...

(om noen kan forklare meg hvorfor jeg ikke tåler Kanonen vil jeg gjerne vite...)
 
Høres ut som du kanskje har fått ei flaske som har blitt dårlig...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
...men kva humletype kan framprovosere ein slik vadeleg reaksjon? Denne vil eg ha i min vørter! Haandbryggeriene nyttar det ikkje å spyrje, diverre. God nok grunn til å kutte ned handelen der kanskje, men Humlekanon er ei fin taxfreevare...
 
Nå ble jeg veeeldig nysgjerrig o_O Denne MÅ jeg jo bare kjøpe. Like forundret som "amatøren" over at en humletype kan gi asosiasjoner til Zalo. :eek: Naxi -- Kjører stygg bil, men vet om det :D
 
Har kjøpt denne to ganger på polet og synes faktisk nesten at det smakte zalo. Smakte iallefall søppel. Oksidert så det holdt, begge to fra to forskjellige pol.
 
Jeg ser at du er kommet til sjette kapittel i boken 'Overdrivelsens subtile kunst'.
Virker som en del bryggerier har kommet til det kapittelet også, men bommet på 'subtil'. Jeg syns altfor mange IPA'er nå er humlebomber hvor det ikke lenger er noen eleganse i balansen, bare røskende bitterhet og en kaotisk humleprofil. Enten det eller så er paletten i forandring... uansett, lenge mellom de gode kjøpene nå føles det som.
 
Tilbake
Topp