Hurtigkoblinger

Er i full gang med å bygge Herms oppsett, og har ca 4 stk hutigkoblinger hunn og 11 hann.
Hvor får man tak i dette uten å måtte vente 2 mnd fra Kina? Gjerne til en fornuftig pris.
WEB_Image%20Hurtigkobling%20rustfri%20hunn%20med%20nippel%201870479708.Jpeg
 
Du bør kjøpe fra samme sted. JEg oppdaget at hannene hadde variasjoner i seg, selv om resten så helt likt ut, det er den kanten på hannen som skal treffe oringen som har variert i størrelse, så med litt trykk på koblingen så har den sugd luft.
 
Valget falt på cejn320 koblinger fra Ahlsell. Ikke helt likt, men satser på at det fungerer.
Disse koblingene er beregnet for trykkluft. Det kan hende at det fungerer, men jeg ville ikke tatt sjansen. Om det er disse du har kjøpt så er de heller ikke i rustfritt stål - kun elforsinket. Hvorvidt elforsinket utstyr er lurt å benytte i systemer med drikke har jeg ikke noen fasit på, men tipper StarSan/CraftSan vil spise opp disse etterhvert. Tror jeg ville gått for noe annet.
 
Disse har vel også stenging når de kobles fra trykkluft og trenger kanskje et høyt trykk for å stenge helt.
 
Disse koblingene er beregnet for trykkluft. Det kan hende at det fungerer, men jeg ville ikke tatt sjansen. Om det er disse du har kjøpt så er de heller ikke i rustfritt stål - kun elforsinket. Hvorvidt elforsinket utstyr er lurt å benytte i systemer med drikke har jeg ikke noen fasit på, men tipper StarSan/CraftSan vil spise opp disse etterhvert. Tror jeg ville gått for noe annet.
Takk for svar. Hva som fungerer av koblinger og ikke får nok bare være. Bestilte det lille ekstra jeg trengte fra brewshop, så får vi alt i 304 stål.
 
Tilbake
Topp