Hva gikk galt her?

Hei
Jeg koblet opp ai pumpe(12V Electric Centrifugal Water Pump) til en 12V 3A Regulated Switching Power Supply, pumpa fungerte i et minutt, etterpå ser jeg at noe hvit masse har smeltet. Se bilde
Har jeg koblet feil?

Vedlegg

• IMAG0016.jpg
    IMAG0016.jpg
    1,8 MB · Sett: 569
Jonnyen skrev:
Rated voltage:   12V DC
Rated current:   0.57A  
Capacity:  6.5L/Min (103GPH)

Mer info vet jeg ikke

Jeg synes det virker MEGET unaturlig å klare 6.5 liter i minuttet med 6 watt ?

vil tro pumpa di trekker endel mer og derfor har du brent powersupplyen

Det hvite ser ut som kjølepasta. Skal i så fall være der for å sikre god varmeledningevne til kjøleplata.
Ser ikke noe feil her jeg.. :)

Er nok bare kjølepastan som har blitt varm. Ikke noe farlig. Kan være greit å sikre pumpa med en sikring slik at du har kontroll hvis noe skulle gå galt. Pumpa fungerer vell ennå??

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Hva er spsifikasjonene på den laderen da. Tror nok den er 5v. D blir det ikke noe futt av.

Du kan godt bruke den du har kjøpt. Ingen ting feil med den. Pumpa vil uansett ikke trekke mer enn den er oppgitt til. Men det vil være lurt å sikre med en sikring itillegg hvis noe skulle skje..

PC-strømforsyninger kan være noe herk. De er gjerne avhengig av at det er en viss last for å virke slik de skal.
På eBay har de laptop-PSU'er som leverer 4A for en billig penge. CO har også batterieliminatorer med valgfri utspenning som skulle være toppers for slikt bruk.

Tilbake
Topp