Hei
Jeg koblet opp ai pumpe(12V Electric Centrifugal Water Pump) til en 12V 3A Regulated Switching Power Supply, pumpa fungerte i et minutt, etterpå ser jeg at noe hvit masse har smeltet. Se bilde
Har jeg koblet feil?
Er nok bare kjølepastan som har blitt varm. Ikke noe farlig. Kan være greit å sikre pumpa med en sikring slik at du har kontroll hvis noe skulle gå galt. Pumpa fungerer vell ennå??
Du kan godt bruke den du har kjøpt. Ingen ting feil med den. Pumpa vil uansett ikke trekke mer enn den er oppgitt til. Men det vil være lurt å sikre med en sikring itillegg hvis noe skulle skje..
PC-strømforsyninger kan være noe herk. De er gjerne avhengig av at det er en viss last for å virke slik de skal.
På eBay har de laptop-PSU'er som leverer 4A for en billig penge. CO har også batterieliminatorer med valgfri utspenning som skulle være toppers for slikt bruk.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.