Hva skal du drikke i sommer?

På tide å planlegge øl til sommerens mange solfylte dager og sene kvelder :)

På min plan står foreløpig

- Weihenstephaner
- Ægir IPA
- En corona-clone e.l
 
Bjørkeølet brygges imorra, det kommer til å bli godt på varme sommerdager. Granølet blir laga litt seinere og kanskje klart til sensommeren hvis sesongen strekker seg litt. :)
 
  • Ny utgave av 7 Fjells Småtøs American Blonde - jeg drikker nå modifisert (tungt tørrhumlet) utgave med Centennial, Cascade og Amarillo som ble svært god. Neste blir med Citra og muligens Hull Melon.
  • Saison Dupont - får teste glødepæra med enten 565 eller 3724
  • En eller annen meksikansk lager med mais
 
Foreløpig har jeg igjen ganske mye Cream Ale Express, som er en cream ale som er kjapp å lage og drikkeklar nesten umiddelbart. Går jeg tom så lager jeg ny. Ellers har jeg en steam beer stående til karbonering. Neste brygg jeg lager blir med einerlåg og vossakveik. Videre har jeg planer om en ganske lys overgjæret øl med maltbase og humle omtrent som en pils. Det blir spennende.
 
Sist redigert:
- Wit, det ultimate sommerølet.
- Austmann Hoppy Blonde klone
- Austmann kaffeporter klone
- Saison med lemondrop humle og gjæret med kveik
 
Min Orval-klon vil være ekstremt snop i sommer, så den skal det i alle fall smakes på.
Har noen pils også (Dolan pls) :D som også vil være frisk og fin i sommervarmen.
Forøvrig skal jeg til Belgia i juni og der skal det smakes mye lambic, geuze, kriek, etc etc etc
 
Helles, så lenge det er noe igjen. Og white IPA. Og ellers hva jeg måtte ha lyst på i øyeblikket av det som til enhver tid måtte befinne seg i kjelleren:).
 
Vienna lager, en sommer IPA (oppskrift Humlebua), Kølsch og skjærgårdsale fra Ølbrygging. Blir en fuktig sommer her nordpå :)
 
Skal drikke alt jeg har, Tysk pils, Plenklypperøl, Mr. Nelson, Kølsch, Frokoststout, Brownale, Paulaner clone, Rallar clone Belgisk blond og så blir det vell brygga litt til. Eneste som skal få stå i fred er Oktoberfest ølet. Alt av fat og flasker er fulle nå, og 100l i gjæringsskapene.... det er dyrt å være lite hjemme. trenger flere dårlige kompisser eller mer fri
 
Tilbake
Topp