Hva tror dere desinfiserer best av disse metodene?

Jeg tviler ikke på at det er grunn til å ta klor alvorlig, og vi har ganske sikkert hatt et altfor lettvint forhold til dette stoffet. Jeg regner Naturvernforbundet som seriøst, og her er noe om problemet fra deres nettside: https://naturvernforbundet.no/naturogmiljo/import/klor-kan-gi-kreft-article10234-1009.html

Men alle stoffer har en faregrense, og jeg er ikke bekymret for de nesten ikke-eksisterende mengdene jeg kan få i meg ved å drikke ølet mitt.

Klorin er jo helt greit å jobbe med og tilstrekkelig desinfiserende uten å blande med syre. Jeg sliter litt med å se behovet for å komplisere det, uansett om det er er ekstraarbeidet, risikomomentene eller muligheta for å gjøre en feil man er bekymret for. Er man i tvil, så kan man vel heller blande litt sterkere enn det står på pakka.

Klorin er jo helt greit å jobbe med og tilstrekkelig desinfiserende uten å blande med syre. Jeg sliter litt med å se behovet for å komplisere det, uansett om det er er ekstraarbeidet, risikomomentene eller muligheta for å gjøre en feil man er bekymret for. Er man i tvil, så kan man vel heller blande litt sterkere enn det står på pakka.

Uten at jeg skal ta stilling til det, så sier Charles Talley at når folk har suksess med klorin til desinfisering, så er det ganske enkelt fordi det stort sett er helt unødvendig å desinfisere hvis man reingjør godt.

• Like
Reaksjoner: Mc.
Tilbake
Topp