Hvem bruker man for å få en bryggers vann-analyse?

Jeg trenger å få analysert vannet mitt. Lokale vannverket har null data om det jeg spurte om. Etter å ha forhørt meg litt så har jeg fått høre at man bør sende vannet utenlands.

Jeg har googlet meg frem til Murphy & Son i Nottingham, England. De driver med analyser for øl-brygging, er det noen som har brukt de før, evt andre tips?

Hehe, jeg ble litt overrasket selv. Men tydeligvis så er ikke de dataene jeg ba om noe de måler som standard, og nå er vedkommende som ga meg det svaret på ferie. Jeg håper og tror, at de iallefall sjekker for ting man blir syk av.

Sjekk med Eurofins. Der har vi sjekket borevannet vårt for kolibakterier, men jeg tror de også tar full analyse for mineraler etc. Labben vi leverte prøven holdt til på Kambo ved Moss.

Http://Www.eurofins.no

I forhold til hva som er viktig i bryggingen er i praksis vannet i Norge så godt som likt over hele landet.

Når heimebrygging vert ein besettelse. Ein sender inn det kommunale vatnet for vassprøvar, hehe. Det lokale vassverket er nok meir opptekne av å måle bakterieinnhald, enn å måle kor vidt vatnet tilfredstillar heimebryggelitteraturen for vidarekomne.

Tilbake
Topp