Hvem er beste leverandør på ølbryggingsutstyr?

Handler for det meste hos Brygg Selv. Bestiller sent på kvelden og henter på Sofienmyr rundt lunsj neste dag. Tilgjengelighet er viktig, men også service. Har alltid fått god hjelp når det har vært noe.

Fordelen med store leverandører er at de faktisk også kan påvirke produsentene. Grainfather bekreftet at de ville bytte slanger etter at en varmtvannsslange sprakk hos meg og ga en nesten-ulykke. Til tross for brukerfeil som blokkerte slangen. Fikk ny og beklagelse. Har ingenting å utsette på de andre jeg har prøvd heller. Fikk nytt kjøleskap fraølbrygging da det første tok kvelden. Super service der og. Ble litt høy frakt på en humlepose fra vestbrygg, men det kan de vel ikke lastes for.
 
De fleste bryggebutikkene tilbyr fri frakt om du kjøper for 1500 kroner, men vekten er maks 35 kilo. Dette er et problem for meg siden jeg har det meste av utstyr og normalt kun trenger malt, humle og gjær. Basismalt kjøper jeg alltid i 25 kg sekker, men siden max fraktvekt er 35 kg klarer jeg ikke å sette sammen en ordre for Kr. 1500+.

Nylig oppdaget jeg at Ølbrygging i Grimstad også tilbyr fri frakt om du kjøper for Kr. 1500, men de tillater en max fraktvekt på 70 kg!
Jeg la inn en ordre på 2 x 25 kg sekker basismalt (Pilsner og Golden Promise), 8 kg Spesial malt, litt humle, noen pakker gjær, et nytt termometer og vipps var prisen over kr. 1500. Bestillte på Torsdag og sendingen kunne hentes hos Rema i dag kl 0800.

Dette er nå min nye favoritt bryggebutikk når jeg trenger påfyll av basismalt.
 
Alltid Strømmen for storinnkjøp. Jobben min er vegg i vegg med Bryggselv Hasle, så da blir det typisk mindre suppleringer og Whitelabs-gjær derfra.
 
Må bare skryte litt av Strømmen Hjemmebrygg, bestilte kl 12.00 i går og får melding om pakke på posten kl. 16.00 i dag, på andre siden av landet. Veldig bra :)
 
Sist redigert av en moderator:
Jeg tenkte i går, da jeg henta en postpakke full av gode råvarer og noen reservedeler:

Til at det er relativt få som holder på med brygging i Norge er vi velsignet med et utrolig godt leverandørutvalg. Kombinasjonen av leverandører gir oss tilgang til det meste vi kan tenke oss av råvarer fra alle leverandører, og til og med de jeg anser som dårligst (skal ikke henge ut noen) holder et høyt nivå. De bare har så mange enda bedre konkurrenter. Krysser fingrene for at konkurransen fortsetter, da leverandørene definitivt gjør hverandre bedre.
 
Min favoritt er Bryggselv. Er nok mest fordi jeg kjører forbi en Bryggselvbutikk på vei hjem fra jobb hver dag. De har et godt utvalg, men som jeg så fra en tidligere post her, så har de ofte tomme hyller. Skulle også ønske de hadde et større utvalg av basemalt. Servicen er god, og aldri hatt problem med reklamasjon. Brewshop er helt klart best på gryter etc. og koblinger som følger med der. De andre butikkene har fokus på bryggemaskiner. Olbrygging.no har tatt seg veldig opp. De har ikke ølsett, men det plager meg ikke.[rediger: jo de har, ligger under "øl og cider" i hovedmenyen] Olbrygging.no synes jeg også er best på serveringssiden med fat, tapping etc. ************ handler jeg ikke lengre hos, etter at en reklamasjon på en dyr vare ble avvist med henvisning til tre års garanti, og ignorering av reklamsjonsretten på fem år (vil ikke henge ut noen mens saken går hos Forbrukerklageutvalget). Øvrige butikker har jeg ikke erfaring med.
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp