Hvilke bøker MÅ eller BØR man skaffe seg?

Vistad skrev:
Jeg kjøpte meg en kindle fra Amazon.co.uk før sommeren. Billig og knallgod lesebrett med e-blekk. Raus på batteriet, to uker kontinuerlig bruk. Billige bryggebøker. Du får de også tilgjengelig på pc og telefon.
Kjekt på tur, alle bøkene med;liten plass!
Og sist, men ikke minst: gratis nett tilgang hvor enn i verden så en får fulgt med på forumet ;-)

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

Hvordan funker Kindle med bilder og grafikk?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Gahr skrev:
Hvordan funker Kindle med bilder og grafikk?

Helt fint! Har en selv, og leser nå Palmer og Zainasheff Brewing Classic Styles på kindle som jeg kjøpte på anbefaling fra denne tråden. Enkelt og greit på wifi.
 
Noen som har lest The Brewer's Apprentice: An Insider's Guide to the Art and Craft of Beer Brewing, Taught by the Masters av Greg Koch? Ser spennende ut og Greg fra Stone Brewing er en morsom og kunnskapsrik brygger.
 
Gunnar J skrev:
Kristoffer J skrev:
Jeg kjøpte "How to Brew" hos www.bookdepository.co.uk . Imidlertid mangler side 13 til og med side 44 eksemplaret jeg fikk tilsendt. Er det noen som har noen formening om det står noe i papirutgaven av boka (3. utgavene) på disse sidene som ikke står i nettugaven (1. utgave) ?

Jeg klagde til bookdepository, og fikk tilsendt en ny bok som manglet akkurat de samme sidene... deretter fikk jeg pengene tilbake  :skitbra: ... Jeg lurer derfor på om det står noe viktig på disse sidene som gjør at jeg bør kjøpe en ny kopi av boka?


Kristoffer
Du mangler hvertfall kapittel 2, som handler om bryggeforberedelser, kapittel 3: Malt extract, Beer Kits, and brewing sugars. Kapittel 4, vann for ekstraktbrygging, og så mangler du nesten halve kapittel 5, som handler om humle.
Mange nyttige opplysninger og triks i disse kapitlene, jeg ville hatt boka komplett.

Takk! Da blir det nok å bestille et til eksemplar...
 
Freddy skrev:
OlaM skrev:
Bestilte på amazon.co.uk. Har dårlig erfaring med leveringstid frå .com, der det tok mange veker før eg fekk bøkene. Men det er nokre år sidan no, det kan hende dei har blitt bedre.

Det er nok fremdeles like ille. Man kan være heldig, men det kan også gå opptil 2mnd. Så bookmark uk-versjonen og bruk kun us-versjonen eller bn.com om den ikke er tilgjengelig ellers.
Bestilte torsdag kveld, fekk lapp i postkassen i går om at det hadde komme ein pakke som var for stor til postkassen. Henta den i dag, det var bøkene. Så ja, .co.uk >> .com
 
Jeg tenkte å lage en tråd om dette, men fant denne - så da bumper jeg den.

Jeg har da skaffet meg noen bøker etter hvert, men opplever at det er tre som jeg virkelig sliter på; "How to brew", "Brewing Classic Styles" og "Yeast". Så disse ville være mine kandidater til "Tre bøker du må ha i hylla når du begynner å brygge".
Hvilken bok er en naturlig utvidelse? "Brew better beer" virker som en klar kandidat. Eller "Designing great beers"? (Eller begge:)?)

Det hadde forresten ikke vært så dumt med en ny utgave av Palmer. Den jeg har, er fra 2006, og så vidt jeg kan finne ut, er den ikke revidert/oppdatert siden da.
 
Jeg synes ikke Designing Great Beers er noe særlig. Den er basert på resultater i amerikanske hjemmebryggerkonkurranser, så hva som går for å være korrekt stil er veldig tilpasset amerikanske fordommer, slik de var for noen år siden (boken er også utdatert). I tillegg presenterer den ingrediensene og forholdet mellom dem på en lite hjelpsom måte. Det er bedre å kikke på ulike oppskrifter på nettet, prøve ut og endre dem selv.
 
Jeg leste American Sour Beers i sommer, og den var knallbra.

Ellers +1 til Brew like a monk, for de som er interessert i Belgisk øl.

Brewing classic styles ble jeg ikke så imponert av, men det er sikkert mye godt i oppskriftene.
 
BCS er veldig nyttig for meg på det stadiet jeg er nå - håper jeg, da:). Det blir ikke dårlig øl om man holder seg til den, og så er jeg litt opptatt av å lære "stilene". Ikke fordi jeg er så fryktelig opphengt i at det jeg brygger, nødvendigvis alltid skal være "typeriktig", men jeg tror stilene er som grammatikken og ordboka i et språk; grunnregler du må mestre om du skal kunne uttrykke deg godt - også gjennom ikke å følge dem. (Jeg er norsklektor, og prøver å få elevene til å forstå at det først er når du mestrer reglene i språket, at du har frihet til å lage noe godt gjennom å bryte dem:).) Jeg har i alle fall et behov for å lære dem.

Jeg er interessert i belgisk øl. Har sett den der i hyllene, og vært på nippet til å plukke den med - men det hjelper å høre at den faktisk er god.
 
New brewing lager beer av Greg Noonan, veldig lærerikt om hele bryggeprosessen
 
Greit å vite når jeg kommer dit - dvs. når jeg eventuelt begynner å brygge lager. Jeg trenger mer kjølekapasitet. Men lager er dessuten verden jeg kjenner dårlig - det er mer enn pils, det vet jeg, men hvor mye mer har jeg dårlig oversikt over:).
 
Tilbake
Topp