Jeg ville valgt 1 flaskestørrelse, det gjør tomgodslogistikken mer systematisk.
0.5L flasker er fine mtp størrelse, det er dog vanskelig å få tak i kasser men man kan snekre selv.
0.33L flasker er lett å stable i høyden i pantekasser, men er små og det blir litt ekstra flasking.
0.75L flasker går litt raskere å flaske men er store slik at det er vanskelig å bare drikke "litt" øl eller "litt til".
Fat er manna fra himmelen, når alle dingsebomser og kjølemulighet er på plass vel å merke!
Jeg har benyttet alle. 0.33L er parkert for godt, jeg flasker det som skal flaskes på 0.5L, 0.75 brukes kun for å tappe over et par raske flasker fra fat når jeg skal på besøk eller i parken.
Med dette opplever jeg at det er mye lettere å ha en god rutine på vasking/desinfisering/flasking/korking/lagring/drikking av flaskene. Denne gode rutinen sparer meg mye mer tid i sum en den lille tiden jeg hadde spart ved å flaske på 0.75L. På flaskedagen så blir det litt styr uansett så om jeg må flaske 30% i antall ekstra så betyr ikke det så mye. Det man sparer mest på er å ha et enkelt og godt system når man setter i gang (Her kan det rotes og styres i timesvis....).
Til slutt vil jeg si at flaskene mine er ferdig vasket samtidig med ølglasset de var benyttet med. Da er flaskene lett å vaske, det blir ikke så mange på en gang og man slipper den drillen på flaskedagen.
Konklusjon: 0.5L passer suverent for meg og min rutine!