Hvilken Vannkoker anbefaler folk?

Den hendige dingsen vil jo skru seg av når vannivået i gryta synker under den flottøren.
Jeg vet ikke akkurat hvor lav vannstand det er i kjelen når flottøren kommer i bunn og bryter strømmen, men det ser ut som det er ca 15 cm.
Kan dere ikke bare varme opp ca 15 cm mer skyllevann enn det dere trenger? Med en kjele med diameter på 36 cm vil dette utgjøre 15 liter.
15 liter varmt vann til overs til å bruke til vaskevann etter brygging kan jo være greit?
 
Jeg vet ikke akkurat hvor lav vannstand det er i kjelen når flottøren kommer i bunn og bryter strømmen, men det ser ut som det er ca 15 cm.
Kan dere ikke bare varme opp ca 15 cm mer skyllevann enn det dere trenger? Med en kjele med diameter på 36 cm vil dette utgjøre 15 liter.
15 liter varmt vann til overs til å bruke til vaskevann etter brygging kan jo være greit?
Jo, det var jo det jeg antyda i mitt første innlegg, men vår største gryte er 30 liter, så 15 liter ekstra kan bli litt trangt, tror jeg.
 
Da har dere to alternativ for bruk av en slik dings: enten finne en lignende sak som ikke har sikkerhetsanordningen, eller surre sikkerhetsanordningen fast med ståltråd til tverrstangen.
I begge tilfeller har dere da et kokeelement med mulighet for tørrkoking.
 
Da har dere to alternativ for bruk av en slik dings: enten finne en lignende sak som ikke har sikkerhetsanordningen, eller surre sikkerhetsanordningen fast med ståltråd til tverrstangen.
I begge tilfeller har dere da et kokeelement med mulighet for tørrkoking.
Sånn sett blir det jo som idag. Hybelkomfyren vi bruker nå kan jo også tørrkoke.
 
Jeg vet ikke akkurat hvor lav vannstand det er i kjelen når flottøren kommer i bunn og bryter strømmen, men det ser ut som det er ca 15 cm.
Kan dere ikke bare varme opp ca 15 cm mer skyllevann enn det dere trenger? Med en kjele med diameter på 36 cm vil dette utgjøre 15 liter.
15 liter varmt vann til overs til å bruke til vaskevann etter brygging kan jo være greit?
15 cm?! Det var da en voldsom margin om målet er å unngå tørrkoking. Om jeg tolker konstruksjonen og også et av bildene som er postet rett, så ser det vel ut som mer rundt 10 cm og at det muligens går an å justere den litt lavere?
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp