Hvite partikler i flasket øl

Har en batch ferdig flasket småtøs america blonde, den har nå stått en uke og det er små partikler som flyter i ølen.
De er hvite og minner om små korte tråder.

Hva skyldes dette ?? Er det mugg?
 
Jeg har akkurat det samme som deg i mitt øl @Frespi ! Prøvde å sile ølet for å sjekke bitene og når jeg knuser dem med fingrene blir det løst opp og borte. Er det kanakje rester fra sukkerdrops?
 
Jeg har en berliner w med brett som er på første uken karbonering. Der er det noe som ser ut som masse øyevippehår. Prøvde å sjekke innholdet her om dagen. dette også forsvant når jeg klemte det mellom fingrene. Fikk en følelse av voks. Jeg har blitt fortalt at dette mest sannsynlig er biofilm.
 
Har det samme på en tysk pilsner, smaker konge, tror det er gjær jeg. Bryr meg egentlig ikke etter som jeg ikke blir dårlig eller dør. Mye verre med Paulaner klonen der jeg fiser så jeg blir oppriktig redd for osonlaget. Er jo ikke noe særlig å få skylden for å lage hull i det helt alene da.
 
Jeg har en berliner w med brett som er på første uken karbonering. Der er det noe som ser ut som masse øyevippehår. Prøvde å sjekke innholdet her om dagen. dette også forsvant når jeg klemte det mellom fingrene. Fikk en følelse av voks. Jeg har blitt fortalt at dette mest sannsynlig er biofilm.
Hva bør gjøres med dette? Går det bort etter litt lagring?
 
Jeg har ikke noe erfaring med det da dette var den først Bw jeg har brygget. Men det jeg har lest og hørt om det så skal det legge seg til bunnen ved litt bevegelse på flasken og kald lagring.
 
Tilbake
Topp