Hvor får jeg tak i etikettmaler i PSD-format (Photoshop)

Ønsker å lage noen stilige etiketter. Det må da finnes noen gode maler ett eller annet sted som man kan ta utgangspunkt i. Noen som vet hvor man kan finne dette?
 
Prøv google ..."beer label template" eller "beer labels make your own" eller "beer label maker" eller "beer label generator" eller "beer label template photoshop" eller noe i den duren .... da tenker jeg du har noen timer forran deg  ;D

Lykke til, og legg gjerne ut noen samples når du er ferdig !
 
Se her, ja!  Det strømmer jo på med muligheter for designhjelp; men hvor (i Norge) får man tak i etiketter med vannløselig lim?  Frister ikke å sitte med løsemidler for å gjøre ren en bryllion flasker for limsøl.....

Gode, gammeldagse etiketter for Norges-glass er jo fremragende eksempler på "teknologien"; men er vel ikke lenger dusinvare i isenkram'en og er små i størrelsen.

MM
 
Morten K. Agerup Myhr skrev:
Se her, ja!  Det strømmer jo på med muligheter for designhjelp; men hvor (i Norge) får man tak i etiketter med vannløselig lim?  Frister ikke å sitte med løsemidler for å gjøre ren en bryllion flasker for limsøl.....

Jeg bruker en blanding av melk og hvetemel  :eek:
En teskje hvetemel til ca. 1/2 dl. melk. Røres godt sammen, pensles på vanlig papir som jeg har kopiert etiketten til.
Sitter som f.... - helt til det blir fuktet/eller fuktig, løsner da lett.
 
Huub skrev:
kunn melk holder.

Har prøvd med kun melk, men det løsnet for meg. Mulig jeg bruker for "tynn" melk (lettmelk).
Husket at mel var fint bindemiddel etter bror min limte opp plakater på gutterommet i gamledager. Moder'n nevnte i åresvis etterpå hvor godt de satt fast når hun skulle fjerne dem....  ;D
 
roba skrev:
Huub skrev:
kunn melk holder.

Har prøvd med kun melk, men det løsnet for meg. Mulig jeg bruker for "tynn" melk (lettmelk).
Husket at mel var fint bindemiddel etter bror min limte opp plakater på gutterommet i gamledager. Moder'n nevnte i åresvis etterpå hvor godt de satt fast når hun skulle fjerne dem....   ;D

hvis du bruker det tynnste papir som finnes (er det 40 gr?) da holder melk. og da er det veldig lett å fjerne etiketter. Brukte du 80 gramms kanskje?
 
Huub skrev:
hvis du bruker det tynnste papir som finnes (er det 40 gr?) da holder melk. og da er det veldig lett å fjerne etiketter. Brukte du 80 gramms kanskje?

Bruker vanlig kopipapir. Vet ikke hvor mange gram det er på.
 
Jeg bruker vanlig lettmelk, vanlig 70-80 grams kopipar. Tar lettmelk på baksiden med en svamp til det er fuktig setter på og tørker av overskytende melk med en våt fille.
Viktig å bruke laserskriver, da sitter fargene på selv om det blir fuktig.
 

Vedlegg

  • Ølflasker-1.jpg
    Ølflasker-1.jpg
    259,6 KB · Sett: 959
her er en jeg fant på adobe sitt forum.

vises ikke som bilde, men skal fungere å laste den ned....
 

Vedlegg

  • beer label.psd
    2,8 MB · Sett: 1.210
har søkt en del på nettet, og funnet en del psd-filer som er gratis å bruke, og lekt meg litt. her er det fire fine forslag som jeg har i psd-full layered, så disse kan redigeres til eget bruk.
filene er STORE, så hvis noen er interesert i en fin etikett til flaskene sine, nevn hvilken, og jeg legger den ut her.
 

Vedlegg

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    602,8 KB · Sett: 881
legger ut en nå, kommer flere siden

last ned rar-fila og pakk ut.
etiketten kan redigeres alt etter eget ønske, alle forskjellige effekter ligger i egne lag.
 

Vedlegg

  • 023.rar
    2,9 MB · Sett: 261
  • 023.jpg
    1,3 MB · Sett: 628
Stilige etiketter du viste på forrige side Magne, men om det kan være tillatt med litt malurt i begeret - no pun intended - så er det vel et faktum at det heter India Pale Ale og ikke Indian Pale Ale.  ;)
 
Trykkfeil det der ja... ::)
Her er den korrigert, og i psd format så det er ingen problem å endre den...
 

Vedlegg

  • ipa.jpg
    ipa.jpg
    743,8 KB · Sett: 526
  • 019.rar
    2,3 MB · Sett: 137
Dette her er bra saker.

Dette med etiketter virker å være noe som interesserer mange. Skulle ønske vi hadde en egen hovedkategori i forumet hvor man kunne publisere sine etiketter, sine maler, og diskusjonstråder rundt etiketter - det er jo tross alt en egen kategori i NM...
 
Tilbake
Topp